• Anonym ((TS)

Sträcker din bebis upp händerna när den vill bli upplyfta?

Hej!

Sträcker din bebis upp händerna när den vill bli upplyft? När började den göra det?
    Finns det nån vars barn aldrig sträckte upp armarna men ändå är helt normalt utvecklad idag?

Min son är snart 9 mån o gör inte det. Bör jag oroa mig eller kan det vara normalt?

• Svar på tråden Sträcker din bebis upp händerna när den vill bli upplyfta?
  • Anonym

Nej, det gör hon inte. Hon är 6 månader. Enligt en del sidor på nätet så ska de göra det redan då, men jag tror det är BS faktiskt. Oroa dig inte, om din son kan kommunicera med dig ändå så kanske han inte känner behovet att lyfta armarna?

• Anonym

Min dotter på 10,5 månader gör det ibland men verkligen inte alltid. Kanske kan bero på att hon är första barnet och van vid att jag plockar upp henne innan hon hinner signalera själv?

• Emmeliina

Min dotter blir 7 månader nästa vecka o hon har lyft upp armarna i någon vecka nu. Och när jag bär henne så sträcker hon sig mot andra som hon vill till.
    Men alla är ju olika :) 

Nicole 110322 <3
  • Anonym

Min lilla kille är 8 mån och gör det inte...

• viseversa

Japp han visar väldigt tydligt att han vill bli upplyft. Sträcker upp armarna och sitter och hoppar på rumpan=). Han är 7 mån och har gjort så sen han lärde dig sitta stadigt vid 5 mån.

• SailorGirl

Sällan. Dottern hugger tag i byxbenen, trycker in näsan mellan benen och försöker dra sig uppåt. Hon är en aktiv "doer" snarare än någon som ber om att få komma upp.

• Anonym

Min dotter är 7 månader och hon gör det inte. Jag tror det är för att hon inte behöver. Jag lyfter upp henne när jag märker att hon vill upp (rösten, ögonen etc)

• Mariaaa

Sen hon var 6 månader har hon gjort det. Nu är hon 9,5 månad. Men det är ju så olika mellan barnen.

• Anonym (Ebba)

Min dotter är 7 månader om några dagar. Hon räcker inte upp armarna när hon vill bli upplyft.
    Däremot sträcker hon upp armarna lite mot mig om jag säger "vill du komma" och själv visar med mina armar... 

Svar på tråden Sträcker din bebis upp händerna när den vill bli upplyfta?