• Anna J01

Omföderska och gått över tiden. När födde du?

Jag sitter här på BF+3 med andra barnet och undrar när den lille kan tänkas vilja titta ut.
     Min BM sa att det är ovanligt att omföderskor behöver sättas igång. Speciellt när 1:a kom innan BF som i mitt fall...
     Men just nu känns det som att jag bara sitter och väntar på att få en igångsättning för kroppen visar inga tecken på att sköta detta själv...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omföderska och gått över tiden. När födde du?
  • evil eye

Första föddes 37+2
    Andra föddes 41+0.

Trodde aldrig att man skulle behöva gå över med andra barnet, när första kom tre veckor för tidigt. Men förlossningen tog bara 90 minuter, så där var han snabb iallafall.   

• Minafina

Nu gick jag visserligen inte över tiden men behövde bli igångsatt med två:an då vattnet gick 37+1 och inga värkar kommit igång 2 dygn senare. Men ettan gick också vattnet först men då kom värkarna igång efter 48 h. Båda barnen föddes 37+3 men tvåan behövde alltså lite hjälp på traven.

• Anna J01
    2 prinsar 1 prinsessa skrev 2011-10-12 11:17:50 följande:
    första BF+21
    andra BF+19
    ska bli spännande att se när trean vill komma BF i dec 
    Är glad att man bara får gå till BF +14 här innan dom sätter igång en Tungan ute
  • 2 prinsar 1 prinsessa

Ja va glad för det här är det 21 dagar, jag slapp visserligen bli igångsatt. Det pratas om att dom ska ta bort gränsen här.... Menar att barnet kommer när det är redo. Fy fasen att inte ha nån gräns!

• sandvarg

Ettan kom 17 dagar före BF, tvåan kom 8 dagar före BF, trean kom BF+3, fyran får gärna komma när som helst... har 18 dagar kvar till BF. 
    När både ettan och tvåan kommit före BF var jag ganska säker på att även trean skulle göra det så känslan var att jag gick över mycket mer än tre dagar med henne.  

• humlan1978

Första kom BF -6, då var jag helt oförberedd eftersom de flesta förstagångsmammor går över tiden.
    Den andra kom på BF+4 och jag hade varit förberedd ganska länge eftersom andra barnet brukar komma tidigare än det första.

Tror man lyssnar för mycket på vad som händer andra. Jag var övertygad om att andra barnet skulle komma innan BF eftersom dottern gjorde det och de flesta säger att andra förlossningen är lättare än första men jag tycker första var lättare även om den tog lite längre tid.

2 prinsar 1 prinsessa skrev 2011-10-12 11:17:50 följande:
    första BF+21
    andra BF+19
    ska bli spännande att se när trean vill komma BF i dec 

Dock är jag glad att sluppit gå 21 dagar över. Måste vara påfrestande för kroppen att gå tre veckor över tiden.

• Anna J01

Faktiskt konstigt att man få gå så långt eftersom att risken ökar att moderkakan ska ge upp.

• Babymama86

Första gick jag till vecka 41+5 (igångsättning som slutade i akut snitt)
    Andra gick jag till vecka 38+5 (igångsättning pga vattenavgång som resulterade i snitt)
    Med nr 3 blir det planerat snitt.  

• Mejamus

Första kom dagen före BF och andra stannade kvar en hel vecka över BF. 

• Tassens syskon

1:a 12 dagar innan bf.
    2:a 3 dagar efter bf.

• TRION

Ettan kom 40+3
    Tvån kom 42+0, blev igångsatt
    Trean borde kommit i lördags, alltså 40+4 idag, ska till KK på måndag för ev bedömning av igångsättning, men kanske kommer igång innan dess

• Piripiri

1:a BF +10
    2:a BF +7
    3:e BF +6

Får se när fyran kommer, om den följer trenden eller ska trilskas!

Svar på tråden Omföderska och gått över tiden. När födde du?