• Lilla Hjärtat

Örhängen till sjuåring... var handlar man det?

Min dotter har fått hål i öronen, och nu har hålen läkt och hon önskar sig ett par andra att byta med.  Men var köper man säkra, allergifria, söta örhängen? Vet att titan är helt ok, men hur är det med guld? Är det risk för allergier med det också? Vill inte att hon ska ha örhängen som "hänger ner" så att man kan fastna med dom, utan det skall vara små enkla saker. Blomdahls vet jag finns, men tycker de är lite tråkiga. Några bra förslag?

• Svar på tråden Örhängen till sjuåring... var handlar man det?
  • trollmammsis

guldfynd har fina billiga örhängen

• Lilla Hjärtat

Ja, de var ju jättefina! Men frågan är om de är allergifria? Har själv haft problem med i stort sett alla örhängen, att det kliar och bli inflammerat. Och vill inte att min dotter ska råka ut för detta.

• linjes

Är det äkta guld brukar man inte få allergi

Dottern har bara haft titan då det är det enda som funkar på hennes öron blomdahls även om dom är tråkiga

• Adamama

Men vilken guldsmed som helst?! Gå in i en smyckesaffär och be om hjälp. Och undvik allt annat typ bijouterier. 

♥ tvåbarnsmamma på god väg att bli trebarnsmamma ♥
  • Lilla Hjärtat
    linjes skrev 2011-10-12 14:52:29 följande:
    Är det äkta guld brukar man inte få allergi

Dottern har bara haft titan då det är det enda som funkar på hennes öron blomdahls även om dom är tråkiga
    Får din dotter allergi av guld också? Det är alltså det jag undrar; om även 18K guld kan framkalla allergier. Det sa nämligen tjejen som gjorde hålen, men det känns som om hon inte hade helkoll (för när jag frågade varför så visste hon inte det.)
  • linjes
    Lilla Hjärtat skrev 2011-10-12 15:14:09 följande:
    Får din dotter allergi av guld också? Det är alltså det jag undrar; om även 18K guld kan framkalla allergier. Det sa nämligen tjejen som gjorde hålen, men det känns som om hon inte hade helkoll (för när jag frågade varför så visste hon inte det.)
    Hon får inte det men vet att man kan få allergi av äkta guld oxå
  • Aphjärnan

Hej jobbar med bla Blomdahls och de är säkra som ni redan har skrivit om och de har även några krokar som du sen kan hänga på andra örhänge dvs inget som då rör själva hålet.
    Ja man kan vara allergisk mot äkta guld, och allting annat även om det är ovanligt.
    Vi människor är ju såna-väldigt olika:)

(Sätt bara inte i bijouterier eller guld i låg karat men det vet du ju redan )

• Lilla Hjärtat

Tack! Jag såg de där hängena; vill dock inte att hon ska ha hängande, fastnade själv med ett sådant i en halsduk när jag var liten och det blev ett fult sår. Kanske köper dem till mig själv dock! Men rent guld borde ju funka till dottern.

• Levani

Jag köpte små, små ringar i silver till mina sjuåringar. Garanterat nickelfria.
    Om man har ringar istället för örhängen med "ploppar" bakom, då kommer mer luft in i "såret",
    Jag flyttar på ringarna varje gång de badar så de inte växer fast.
    Har funkat kanon, även på ena tjejen som är väldigt känslig.

• Lilla Hjärtat
    Levani skrev 2011-10-13 18:02:58 följande:
    Jag köpte små, små ringar i silver till mina sjuåringar. Garanterat nickelfria.
    Om man har ringar istället för örhängen med "ploppar" bakom, då kommer mer luft in i "såret",
    Jag flyttar på ringarna varje gång de badar så de inte växer fast.
    Har funkat kanon, även på ena tjejen som är väldigt känslig.
    tack!
  • ullehj

för min dotter funkar bara titan som varje dag örhänge, sen kan hon någon gång då coh då ha andra, då vad som helst, men har hon det flera dagar, så blir det lätt rött och irriterat. trots att det är två år sen hon tog hålen. 

finns ganska mycket titan örhänge som är fina 

• Lilla Hjärtat
    ullehj skrev 2011-10-19 08:28:54 följande:
    för min dotter funkar bara titan som varje dag örhänge, sen kan hon någon gång då coh då ha andra, då vad som helst, men har hon det flera dagar, så blir det lätt rött och irriterat. trots att det är två år sen hon tog hålen. 

finns ganska mycket titan örhänge som är fina 
    Okej, så det kan vara så? Var köper du titanörhängen nånstans? Finns de i vanliga smyckesaffärer?
  • ullehj

Missat svara på din fråga och det säkert löst sig. Brukar köpa på salongerna som gör hål de har ofta stort sortiment , sen på nätet och vanliga smyckeaffäter

Svar på tråden Örhängen till sjuåring... var handlar man det?