• Anonym

Mirakelkur för underlivet?

i ungefär 2 månader har det kliat något otroligt i mitt underliv, runtom hålet och "framåt" om ni förstår var jag menar? har testat med pevaryl mot svampinfektion, men ingenting hände. nu har jag testat att smörja med babyoil ett par gånger om dagen för att mjuka upp huden där nere lite, men såfort jag varit på toa och torkat mig kliar det igen. är detta svamp eller? någon som vet något bra som får bort den jävla skiten? helst receptfritt, då jag inte gärna lägger mig i gynstolen (skräck...) och vresar... finns det någon mirakelkur? inte alltför invecklad... haha, kräsen jag låter...

alla tips är välkomna, så fort som möjligt! 

• Svar på tråden Mirakelkur för underlivet?
  • Anonym

ska jag testa med pevaryl en gång till? var ca 3 veckor sen jag körde med det.

• Anonym

har samma problem just nu.
    fick, vad jag tror var, svamp i början av augusti. körde med pevaryl.
    det känndes bra, men man ska ju fortsätta efter besvären försvunnit i tre dagar extra, och jag var utomlands och slarvade lite.. =/
    besvären kom tillbaka så nu kör jag en ny omgång med pevaryl.
    känns bättre, men måste smörja 3-4 ggr/dag... men jag hoppas att det förvinner snart.

ska dock till en gyn nästa vecka, men med en annan sak, så han får väl kolla på mina svampbesvär också.. =/

kör en till omgång med pevaryl, det skulle jag gjort =)

lycka til!           

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-12 15:17:59 följande:
    har samma problem just nu.
    fick, vad jag tror var, svamp i början av augusti. körde med pevaryl.
    det känndes bra, men man ska ju fortsätta efter besvären försvunnit i tre dagar extra, och jag var utomlands och slarvade lite.. =/
    besvären kom tillbaka så nu kör jag en ny omgång med pevaryl.
    känns bättre, men måste smörja 3-4 ggr/dag... men jag hoppas att det förvinner snart.

ska dock till en gyn nästa vecka, men med en annan sak, så han får väl kolla på mina svampbesvär också.. =/

kör en till omgång med pevaryl, det skulle jag gjort =)

lycka til!           
    åh tack för ditt snabba svar! skönt att veta att man inte är ensam, utan att låta elak hihi :) det ska jag göra då! försvinner dom inte efter en omgång till åker jag också till gyn *buhu*, lycka till med dina besvär! kram
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-12 15:20:05 följande:
    åh tack för ditt snabba svar! skönt att veta att man inte är ensam, utan att låta elak hihi :) det ska jag göra då! försvinner dom inte efter en omgång till åker jag också till gyn *buhu*, lycka till med dina besvär! kram

sköna att veta att jag inte är själv heller ;)
    kör med pevaryl och försvinner det inte så gå till gyn. skitjobbigt innan, jag vet, men känns så bra efteråt! =) 
  • Anonym

badda underlivet och innuti med äppelcider vinäger

1/10 äppelcidervinäger 9/10 vatten

äppelcider återställer ph balansen. så det tar bort allt kliande dock e det lite "uttorkande" så blanda lite med olivolja oxå  

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-12 15:32:48 följande:
    badda underlivet och innuti med äppelcider vinäger

1/10 äppelcidervinäger 9/10 vatten

äppelcider återställer ph balansen. så det tar bort allt kliande dock e det lite "uttorkande" så blanda lite med olivolja oxå  
    åh, okej! tar det bara bort kliet eller svampen också? :) tack för tipset!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-12 17:15:55 följande:
    åh, okej! tar det bara bort kliet eller svampen också? :) tack för tipset!
    kan ta bort svampen ja, svamp brukar bero på oblans i underlivet - äppelcider vinäger återställer ph balansen.
Svar på tråden Mirakelkur för underlivet?