• Anonym

Jobba som bartender?

Ska prova på ett jobb på en krog ikväll. Jag har inga erfarenheter av det alls, förutom att jag brukar gå på krogen varje helg, haha. Nej men är det en svårt jobb? 

Jag behöver verkligen det här jobbet så lite tips eller råd tack  

• Svar på tråden Jobba som bartender?
  • Anonym (Lindy)

Jag trodde man behövde utbildning? Typ om alkohollagar och sånt - och så självklart i hur man blandar drinkar

• Anonym
    Anonym (Lindy) skrev 2011-10-12 15:32:59 följande:
    Jag trodde man behövde utbildning? Typ om alkohollagar och sånt - och så självklart i hur man blandar drinkar
    Haha, jo. Fast detta handlar om en liten krog i en liten stad så
  • Anonym (Lindy)
    Anonym skrev 2011-10-12 15:55:53 följande:
    Haha, jo. Fast detta handlar om en liten krog i en liten stad så
    Men det är väl fortfarande samma lagar och regler som styr utskänkningstillståndet?
  • Anonym

de kan bli stressigt, så var förberedd på drinkar. jobbar själv i baren och tusen ggr har det kommit in personer som inte kan ett smack om nått och de är skit jobbigt när dom petar på min axel om vad en drink innehåller. 
    jag tycker du bör kunna, en sur, en söt, en mjölk, en stark drink.

Det kan bli otroligt stressigt i en bar och yrket är inte lätt. Blir irriterad när alla verka tro att de är ett enkelt jobb? Jag kan säkert tusentals drinkar men endå mitt i stressen när alla skriker efter en kan jag glömma vad en white russian innehåller.. 

Sen kolla in vad dom har i spritväg, läs ettiketterna, när de kommer en gäst och vill ha något så kan du om du har minne ;) säga på engång om de finns eller inte .. LYCKA TILL :D 

ps, de är klart du inte kommer kunna allt ikv, du ska ju lära dig kassa, priser mm. Och om en gäst beställer något som du inte vet, så fråga: Vet du möjligtvis vad det är i den? jag är ny här (Och bre på ett fett leende) 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-12 16:09:14 följande:
    de kan bli stressigt, så var förberedd på drinkar. jobbar själv i baren och tusen ggr har det kommit in personer som inte kan ett smack om nått och de är skit jobbigt när dom petar på min axel om vad en drink innehåller. 
    jag tycker du bör kunna, en sur, en söt, en mjölk, en stark drink.

Det kan bli otroligt stressigt i en bar och yrket är inte lätt. Blir irriterad när alla verka tro att de är ett enkelt jobb? Jag kan säkert tusentals drinkar men endå mitt i stressen när alla skriker efter en kan jag glömma vad en white russian innehåller.. 

Sen kolla in vad dom har i spritväg, läs ettiketterna, när de kommer en gäst och vill ha något så kan du om du har minne ;) säga på engång om de finns eller inte .. LYCKA TILL :D 

ps, de är klart du inte kommer kunna allt ikv, du ska ju lära dig kassa, priser mm. Och om en gäst beställer något som du inte vet, så fråga: Vet du möjligtvis vad det är i den? jag är ny här (Och bre på ett fett leende) 
    Att det är ett enkelt jobb tror jag verkligen inte! :D

Jag har ett väldigt bra minne, och det tror jag är en stor fördel! Kan nog långt ifrån hur man blandar alla drinkar, kan dom jag gillar att dricka haha! Men som du säger, kommer ju såklart inte lära mig allt ikväll. Men är ju där för att testa och se. Tror du det är svårt att lära sig då? Typ att det tar lång tid? Fördelen är ju att jag känner ägaren, känner många av dom som "hänger" där osv. 
  • Anonym (Jobbar)

Är det många kvinnor som är bartenders 

Svar på tråden Jobba som bartender?