• koko

Hur göra med moussetårta???

Skall försöka mig på att göra tårta med mousse för första gången !!!

Tänkte göra en med päron och en med hollonmousse. Nu undrar jag om man bara använder mousse mellan tårtbottnarna eller skall man ha syöt eller bär i ett lager???

hur brukar ni göra??

• Svar på tråden Hur göra med moussetårta???
  • Lillloppanlina

Jag brukar normalt bara använda mousse i 2-3 lager och inget mer men i helgen gjorde jag doptårtor med 2 lager hallonmousse med hela frysta hallon i och ett lager med vaniljkräm!!! As gott och super fräscht!! Bara ett litet tips

• marjub

jag brukar ta två sorters mousse typ vit choklad o hallon i samma tårta med kladdkake botten hur gott som helst..

• pipon

Lilliloppanlina, hur gjorde du? Det lät jättegott!

Vad hade du för botten och hur gjorde du så att allt inte bara rasade ihop (som det gjorde första och enda gången jag försökte göra en moussetårta..).

• Lillloppanlina

Jag använder mig av ett jätte bra recept till bottnen.. Sen delar jag bottnen i 4 delar. Så det blir 3 lager fyllning. Jag använder mig av mousse från www.tartdecor.se i detta fallet hallonmousse. Lägger på understa lagret hallonmousse och strör frysta hallon över, sen nästa lager lite hårdare vaniljkräm, och sista lagret hallonmousse och frysta hallon, lägger på sista tårtbotten lagret och täcker med vaniljsmörkräm. In i kylen över natten då avslutar jag nästa dag med att lägga på ett fint lager smörkräm medans tårtan är kall så får man det jämnt och fint. Sen klär jag den och decorerar. Blir toppen!

Svar på tråden Hur göra med moussetårta???