• Sanjos

Axelpress & bröstpress maskin

Undrar vad ni andra brukar ha för vikt på dem?

Märkte idag att de jag och min pt hade gått igenom inte alls funkade för mig.
    Iaf inte bröstpressen. Klarade endast 2x10 på 15 kg. Var tvungen att ta 10 kg sista varvet.
    Så nästa gång blir det alltså att ta ett snäpp lättare!

Bättre var det visserligen med axelpressen. Det var precis så man klarade det. 5 kg.

• Svar på tråden Axelpress & bröstpress maskin
  • Emmi27

Då är det bara att köra på det som känns bäst tills du blir starkare och kan öka. Ingen idé att jämföra sig med andra över huvud taget. Jag hade, när jag var som mest vältränad 30-35 kg på axelpress och 45 på bröst har jag för mig. Men då hade jag tränat som en dåre och hade sjukt starka muskler. Jag har lätt för att bygga muskler och skulle kunna bli otroligt stark. Hur din kropp funkar och hur vältränad du kan bli (vill bli) är ju individuellt.

• 010306

Axlarna mina är rätt svaga.. tar 5 kg i den . Bröstpressen 20 kg.                                                           
    har varit aktiv gymmare än månad nu bara efter att ha haft paus över sommaren.

• Sanjos

Skulle kännas fint om man klara iaf 20 kg i bröstpress. Vilket man kanske klarar snart om man fortsätter och tränar.....

• 010306

Ja gud ja de kommer du att göra :) jag hade oxå bara 10-15 kg i vintras

• Elektra82

Kör bänkpress alt. hantelpress och axelpress med hantlar (el stång) istället! Mycket bättre (och roligare) träning än trista maskiner... Om du ändå har en PT, be honom/henne visa riktiga övningar istället. Sen om du klarar 2x10 på en vikt och sänker lite på sista setet gör väl inget, bara fortsätt tills du klarar alla set på den högre vikten och höj sen. Man måste pressa sig och verkligen kämpa sig igenom sista repsen. Det ska vara blodsmak i munnen. ;) Säger inte att du inte tar i ordentligt, du kanske gör det, men jag ser många på gymmet som skulle klara mer om de hade lite mer jävlar anamma.

Svar på tråden Axelpress & bröstpress maskin