• Lisen1

Presenttips - vad leker era 3-4 åringar med?

Har ni några bra presenttips?
    Har era 3-4åringar någon sån där grej som de leker jätte mkt med?

Tar även tacksamt emot andra presenttips till 3-4 åring som inte är leksaker.

Det är till en tjej, men hon leker med både typiska "tjejleksaker" och "pojkleksaker".

• Svar på tråden Presenttips - vad leker era 3-4 åringar med?
  • Decembra

Min 3-åring har ingen specifik grej, utan varvar friskt mellan duplo, brio tågbana, sina gosedjur, bobby car, bilar av alla dess slag...

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • JSofia

Åh, det finns hur mycket som helst... leklera, "bakset" med förkläde, kavel och formar, pussel, utklädningskläder, leksaker till badkaret... Nu när det blir vinter kanske hon vill ha en snöskyffel eller en bob? Annars kan du ju alltid fråga henne! Ibland får man oväntade svar. Min son önskade sig en dammsugare och en gitarr i flera månader innan jul när han var 3. Han fick båda och lekte mycket riktigt _mycket_ med dem.

• Lisen1

Tack för tipsen. Det är så svårt för hon jag ska köpa till har ju så mkt, så vill lixom inte köpa nåt som bara ligger där o skräpar bland allt annat. Men lera o såna saker är väl lite av en förbrukningsvara så det är ju alltid bra.

• oxe79

Mina 3-åringar sitter allt oftare med böcker.
    De har nyss fått ta över sin pappas gamla "busiga babyn" böcker, dom var en hit.

• Tinnys

Min 3 åring gillar, små lego, bilar, tågbana, playstation, nintendo ds, cykla, dockor, dockvagnar.

• Basi

Vi köpte en bamse-prenumeration till en 3-åring förra helgen. Åt en 2-åring som fyller i november har vi köpt ordentliga handskar att ha ute. De brukar ju bli våta rätt ofta..

• 071001

Böcker, spel, pussel, pärlor/pärlplattor, dock-saker, ritböcker, pennor.

• 201201232

Tågbana och bilbana går det alltid att utöka med extra delar, kolla om hon gillar sånt? Typiska tjejgrejor får hon säkert nog med från alla andra.

• ninan

Min fyraårige son har i ett par år älskat sin brio tågbana! Han kan bygga avancerade banor hur länge som helst! Solig Han gillar i och för sig allt som har med fordon att göra, men pilla med pärlor har han börjat gilla nu också! Göra halsband är kul!

• Adamama

Tumstock!

Helt överlägset. Ger man bara barnet en liten lektion i hur den fälls ut och ihop, så att de inte bryter av den direkt är det bästa leksaken. 30 kronor och kan varieras i oändlighet. Båda våra barn har älskat sina och gjort hus och bokstäver och pilar och allt med dem. Vi ger ibland bort det i present, kanske ihop med en liten verktygsväska och ett måttband och det är uppskattat. Av barnen. Föräldrarna tycker kanske det är lite udda...

♥ tvåbarnsmamma på god väg att bli trebarnsmamma ♥
  • oxe79
    Adamama skrev 2011-10-13 13:51:06 följande:
    Tumstock!

Helt överlägset. Ger man bara barnet en liten lektion i hur den fälls ut och ihop, så att de inte bryter av den direkt är det bästa leksaken. 30 kronor och kan varieras i oändlighet. Båda våra barn har älskat sina och gjort hus och bokstäver och pilar och allt med dem. Vi ger ibland bort det i present, kanske ihop med en liten verktygsväska och ett måttband och det är uppskattat. Av barnen. Föräldrarna tycker kanske det är lite udda...
    Bra ide´.
    Min ena älskar såna där metall-måttband som rullar in sej i en dosa, han mäter allt möjligt. Känns som risk för skärsår men han har aldrig jort sej illa på den
  • attvaramammaärdetbästa

Kul att de finns fler barn som gillar tumstock och mått band =) min son har alltid gillat det.

Förra julen när min son var 3,5 fick han en sak som finns på claes ohlsson, som har varit jättepopulär! det är olika små hårda plastbitar i geometriska figurer, inte för små och dom går inte sönder. Med dom kan man lägga olika figurer, det finns beskrivning, med följer små typ som "spikar" och en plasthammare. jag vet det låter lite "farligt" men så länge han sitter vid bordet och man finns med så är det hur kul som helst, och efter ett tag så grejar han det själv och egentligen så behöver man inte hammaren, man trycker fast bitarna i en korkplatta så det går med fingrarna också.
    Svårt att beskriva =) den kosta iaf 49kr, man tror att det kostar mer, pedagogisk och ett kul sätt at börja öva former på.   

• Sephora
    attvaramammaärdetbästa skrev 2011-10-16 09:59:26 följande:
    Kul att de finns fler barn som gillar tumstock och mått band =) min son har alltid gillat det.

Förra julen när min son var 3,5 fick han en sak som finns på claes ohlsson, som har varit jättepopulär! det är olika små hårda plastbitar i geometriska figurer, inte för små och dom går inte sönder. Med dom kan man lägga olika figurer, det finns beskrivning, med följer små typ som "spikar" och en plasthammare. jag vet det låter lite "farligt" men så länge han sitter vid bordet och man finns med så är det hur kul som helst, och efter ett tag så grejar han det själv och egentligen så behöver man inte hammaren, man trycker fast bitarna i en korkplatta så det går med fingrarna också.
    Svårt att beskriva =) den kosta iaf 49kr, man tror att det kostar mer, pedagogisk och ett kul sätt at börja öva former på.   
    Kanonbra tips! =)
Svar på tråden Presenttips - vad leker era 3-4 åringar med?