• Laurora

Hur näta in en stor terass?

Jag skulle önska att mina katter kan gå ut på min terass, men jag bor på 6:e våningen så det händer inte innan jag har en fullt säker lösning som dessutom ska vara laglig. Den är ca 15 meter gånger 2.5 meter. Rund järnstång som går som ett räcke längsmed hela, 1 vägg.

Går det eller ska jag glömma detta? Jag skiter i om det ser estetiskt korrekt ut, jag vill ha det säkert, och lagligt.

• Svar på tråden Hur näta in en stor terass?
  • Kalle10000

kart det går. måste rullas ihop under snösäsongen.

• Laurora
    Kalle10000 skrev 2011-10-12 22:15:33 följande:
    kart det går. måste rullas ihop under snösäsongen.

Ja fast hur? Jag ska ta ett kort på hur terassen ser ut imorgon
  • Laurora

Katten fick gå ut och kika under överinseende under 1 minut. Det var allt. Terassen fortsätter en bit bakom mig
  • dezibel

Reglar som du fäster i räcket sätts ihop med "takreglar "du borrar fast i väggen som sen kläs in i nät. Är inte allför komplicerat eller dyrt! Härlig uteplats Glad

• Laurora
    dezibel skrev 2011-10-13 05:29:18 följande:

Reglar som du fäster i räcket sätts ihop med "takreglar "du borrar fast i väggen som sen kläs in i nät. Är inte allför komplicerat eller dyrt! Härlig uteplats Glad

Tack Glad jag tänkte att kissarna också ska få njuta av den men där sa du något! ELler, om man reglar och köper ganska styvt nät, behöver man ha takreglarna då tro? Jag kan tänka mig att det kanske blir en utmaning annars att borra i betongfasaden?

Vet någon var jag kan hitta reglementet över hur högt det måste vara? 

En kompis förslog att jag skulle ge dom elstötar varje gång de försöker hoppa upp... jo tjena.... never gonna happen. Kanske ska elstöta kompisen och se vad hon tycker om det.     
  • Laurora

Eller... järnrör kanske så det smälter in med resterande terassräcke? *spånar*

Svar på tråden Hur näta in en stor terass?