• Hello Kitty

v. 17 snart 18 ingen mage?!

Snart inne i vecka 18 och har mkt liten mage.
    Faktisk så känner jag mig "bara" lite tjock för det är på sidorna jag har lagt på mig.
    Tränar ca 3 gånger i veckan fortfarande men inte så hårt.
    Har inte heller kännt några "fiskar" i magen - känner mig inte gravid helt enkelt!
    När ändras det för nu längtar jag faktisk efter en liten mage framtill. Många tror att jag har gått upp i vikt nu under julen.
    Någon??

• Svar på tråden v. 17 snart 18 ingen mage?!
  • lurksmulan

Ingen panik, för många kommer magen däromkring, och för många ett par veckor senare. Jag fick mage i v. 21, då kom den över en natt bara. I samma veva kände jag av de första rörelserna också.
    Om du har moderkakan i framkant (det säger de på ul) så brukar det dröja lite längre innan man känner av rörelser.
    Men oroa dig inte, snart kommer du ha en jättestor mage och se ut som om du ätit upp Globen.

• Hello Kitty

Jag har min moderkaka bak men det är väl så att jag är lite otålig.
    Alla omkring mig som vet att jag är gravid säger att jag bara skall vara glad och att det nog skall komma.
    Tack för stödet!

• MansonDust

Min kom i v 23 med första barnet.

• Hello Kitty

Då är det väl bara att vänta!
    -Oj, vad denna väntan ibland är jobbig periodvis.
    Jag mår för övrigt toppen så jag skall inte klaga men en vännina till mig som är 2 veckor före mig har en jättemage. Lite avundsjuk!

• Helle

Jag gick in i vecka 18 igår och har mage men inte bebismage...det är alltså det gamla fluffet. Jag kan inte ha vanliga byxor men mammabyxor är för stora. Man kan lika gärna tro att jag ätit mycket i jul som att jag är gravid. Den där hårda gravidmagen som man tror ska komma har inte visat sig här än i a f. Så du är inte ensam. Känner heller inga rörelser eller andra symptom.

jag antar att vi är gravida ändå!

Lycka till!

• lurksmulan

Tänk också på att bebisen fortfarande är väldigt liten, så den får ju plats utan att synas, och kan också röra sig fritt utan att det tar emot nånstans.
    Snart växer den till sig och då är det disco i magen varje dag!

• Niquilota

Efter v 20 syntes det ordentligt att jag var gravid. Det är så olika, men normalt så ser man det inte så tidigt. Det är därför det är lite jobbigt med alla som försöker bräcka varandra om hur stora magar de har, det har ju verkligen ingen som helst betydelse. Det viktiga är ju att barnet mår bra!

Om några veckor kommer det att synas tydligt att du är gravid och det känns mer och mer med tiden, jag lovar (och sedan lite väl mycket ...)! De första rörelserna, då jag kände mig säker på att det var Calle, kom inte förrän i v 23 för mig och sambon kunde känna dem utanpå i v 25. Det kommer!

• Katten1

Jag hade inte heller så mycket mage då, det kommer var bara lugn, du hinner bli less på magen på slutet ändå, så njut medans du kan.
    Kram...

• Ålänning

Jag är i v. 16, väntar mitt andra barn nu. Jag känner mig oxå väldigt ogravid! Har inte mage, bara fläsk... kan ha mina byxor, lite tjatare och börjar må taskigt när jag har dom... spänner nog lite väl mycket. Jag känner inga heller nå rörelser. Det gör mig orolig. När man är omföderska sägs det ju att man kan känna tidigare. Men det är nog för att jag känner efter fööör mycket. Det kommer nog. Ska på ul den 16 januari så då får man det ju svart på vitt att allt är ok. hoppas verkligen på det!!!!

• chamar

Jag går snart in i vecka 25 och har nästan ingen mage alls. Jag känner att den har växt, men det syns knappt. Jag var överviktigt redan när jag blev gravid, vet inte om det kan göra så att inte min mage syns... Men vi behöver nog inte oroa oss, vi hinner nog bli ordentligt gravidtjocka och tycka att det är riktigt jobbigt innan det är dags. Lycka till!! Gott nytt år!

• hacke

Jag går in i v18 idag och har ingen mage alls. På kvällen när jg ätit kan man se att den inte är lika platt som den e normalt men det e ju bara för att jag är svullen! På morgonen är den borta igen! jag är ganska tacksam om den håller sig borta ett tag till för jag tror också man hinner lessna på att kånka runt på den ändå.
    Jag har fortfarande alla mina kläder och har inga problem med det, det är bra. Har gått upp 1 kilo sedan inskrivningen och det har ju faktiskt varit juletider. Magen kommer nog tids nog...

• Ung Mor

Hej! det brukar ta längre tid innan man ser att man är gravid första gången. men andra gången då kan jag lova att det synd. Första gången jag var gravid, så började folk på jobbet fråga när jag var i 7 månaden..

• JohPet

För mig dröjde ddet också ganska länge innan det började synas (v 20 skulle jag tro) Men sen bara exloderade det! Njut så länge det varar.

• Norrland77

Min mage har kommit nu lagom till efter julen, vecka 18 nu. Före det kunde man inte se ngt.

• lillasving

hej är själv lite orolig över att magen inte växer.
    Hade inte mycket mage alls v 20 men sen sa det pang så kom magen. den är inte jätte stor men det syns att jag är gravid. blev överlycklig när första utmståend frågade om jag inte var gravid. log som en sol då!
    den kommer nog när du minnst anar det.

ha det bra kramen

• lollan82

hej!
    är det normalt att inte ha mage på dagen utan bara på kvällen?

• lurksmulan

lollan82: Jag har hört många andra som sagt att de har mage på kvällen men inte på dagen. Vet inte vad det beror på, men det verkar vara vanligt.

Jag var bara rund om magen (är överviktig sen innan) och hade lite lite problem att knäppa byxorna. På lördagen syntes det inte att jag var gravid, men på söndagen fick vi åka och köpa mammabyxor för då kom jag inte i mina vanliga byxor och jag hade fått en riktig bebismage! Då var jag i v. 21.

Svar på tråden v. 17 snart 18 ingen mage?!