• Minna1982

Ni som har/haft funneling..

HAft tidiga sammandragningar och legat inne på förlossningen då det drog igång, får nu vistas hemma med sängläge. Är nu i v 29+6.

Var på kontroll idag och tappen har kortats igen (Nu 30 mm, ganska ok men som sagt kortare) trots att jag har sängläge hemma. Hade även funneling, nån mer som har/haft det? Vet ni om själva funnelingen kan gå tillbaka, typ på samma sätt som tappen kan bli längre?

Vill gärna höra om era erfarenheter, bra som dåliga....

• Svar på tråden Ni som har/haft funneling..
  • Qaroliine

Jag blev inlagd i v23 med funneling och tappen var 9 mm. Låg inlagd 1 månad i sängläge och ingen funneling syntes efter första veckan tror jag, eller till och med första dagarna.
    Tappen däremot var kring 9mm ända tills jag födde dottern i v 36.

Tilde 101221
  • Minna1982

Wow, underbart att det gick så länge! Då får jag hoppas att sängläget gör sitt här med, när hon sparkar känns det som hon ska ploppa ut dock...

• iffis

Jag blev inlagd v27+2 för påverkad tapp och funnelering på 2 cm, jag fick 2 doser kortison och 2doser bricanyl. Dagen efter blev jag utskriven eftersom min tapp hade blivit längre men funneleringen var kvar, sen var jag sänliggandes i 1 vecka och var inne igen för kontroll och då hade funneleringen gått tillbaka helt och hållet men tappen hade blivit 0,5cm kortare. Nu har jag varit uppe och små rört mig 1 vecka, nästa vecka ska jag in å kolla om funneleringen har kommit tillbaka.

Svar på tråden Ni som har/haft funneling..