Tips på stop mellan Skåne och Stockholm
Någon som har bra tips på stop mellan Skåne och Stockholm. Vi ska resa dit om ett par veckor och vill göra resan så smidig som möjligt med lite roliga stopp. Vår dotter är 2år så det krävs inte mycket.
Någon som har bra tips på stop mellan Skåne och Stockholm. Vi ska resa dit om ett par veckor och vill göra resan så smidig som möjligt med lite roliga stopp. Vår dotter är 2år så det krävs inte mycket.
Godis flygplanet i Skånes fagerhult, borde funka som första stopp :)
Många rastställen har lekplatser som kan vara kul. Min tvååring åkte lite rutschkana i Värnamo och sen igen på det där raststället som ligger precis där E4:an svänger av från Vättern.
För en tvååring brukar det väl annars räcka att få kliva ur bilen och springa lite.
Vi kör och kör.. Stannar alltid i Jönköping och ev, Nyköping ! Annars kör vi bara :)
Tycker tyvärr inte att det finns några riktigt bra ställen att stanna på och jag åker ofta den vägen. Men som ett första kaffestopp, där barnen också kan springa av sig och som är anständigt för oss vuxna rekommenderar jag Lövsta slott.
Sen brukar vi välja McDonalds i Värnamo - ovanligt bra och alltid rent och snyggt. Vi äter bara på McD när vi reser så det blir lite av en fest.
På vägen upp brukar vi sen stanna på Mcdonalds i Mjölby, brukar funka bra. Avstå dock McD i Nyköping o Norrköping - de är båda katastrofalt dåliga.