• Lantani

Hur ofta duschar/badar era barn som är runt 3 år?

Är lite nyfiken på hur ofta era barn som är runt 3 år badar eller duschar?
    Skriv gärna i tråden också.

Är det mest dusch eller mest bad eller kanske bara något av de ena?
    Gillar era barn tvätta håret eller blir det "strid"?

Tips till hur man får en 3-åring tvätta håret? Han hatar att få vatten i ansiktet (ögonen, öronen). 

Alvin 081114 och Alice 100807
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta duschar/badar era barn som är runt 3 år?
  • Emma 02

2-3 gånger i veckan brukar det bli.
    Ibland fler om det verkligen behövs som tex på sommaren när de blir mer "skitiga".

Har du provat en dusch hatt TS?
    Det är som en skärm som skyddar ögonen och öronen.      

• Trident5678

En gång per vecka blev det en dusch för äldste sonen, när han var tre år. Han kunde sitta i duschen länge länge och låta vattnet strila över sig. Hårtvätt var inte jättekul men det var ingen strid om det.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Hallonmusen83

min dotter älska bada badkar , är 3,5 år .
    kan bada varje dag , eller 2 ggr dagen
    Men som regel varann dag om hon nu inte är skitig/svettig då får hon ett extra bad

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • kärlektillminaflickor

min dotter duschar varannan - var tredje dag! beror lite på vad hon gjort under dagen ;) ..
    hon har inge problem o tvätta håret , jag ber henne böja huvudet bakåt o blunda så går det så bra :D .. köp sådan krage annars som han sätter runt huvudet så kommer inte vattnet i ögonen :)

• Hallonmusen83

jag satt upp en fisk i taket som hänger så säger jag nu ska vi se på fisken , så titta hon upp , går de bra tvätta håret, ibland blir de strid men de får man ta , alla barn sammarbetar inte alltid
    Sen har jag alltid en handduk som hon får ta till ögonen om de rinner vatten , kan hon torka direkt.

• Hallonmusen83

duschhatt är bra , kom ihåg när jag var liten på 80-talet fanns de sån ring mans atte runt huvudet , fick man inte vatten i ögonen :)

• Pyrro_b
    Hallonmusen83 skrev 2011-10-13 08:12:55 följande:
    duschhatt är bra , kom ihåg när jag var liten på 80-talet fanns de sån ring mans atte runt huvudet , fick man inte vatten i ögonen :)
    Sån hade jag med:)

Intressant tråd....jasg har haft lite dåligt samvete då mina barn inte badar mer än ca 2gg/vecka (eller lillebror varje dag då han kissar genom blöjan på natten)..............men nu ser jag ju att det är ganska normalt:))
  • vanligmamma75

Min snart treåring duschar eller badar minst en gång om dagen. Han älskar vatten och kan sitta länge och ösa i och ur burkar som han har.

Tvätta håret går ok. Vi gör som de andra, titta upp. Jag tar det i etapper om jag märker att han tycker att det är jobbigt. Nacken först så att det inte rinner i ögonen. Sen får han även själv hjälpa till med schampo i håret. Det tycker han är kul.

• Demyra

Min son duschar 1-3 gånger i veckan, beroende på om han är smutsig eller inte.

Sonen har alltid haft ganska lätt för att tvätta håret, har sedan riktigt liten vant honom med att det kommer lite vatten i ansiktet när man badar. När han fyllde 3 fick han en liten period då han blev i panik när man tvättade håret men när han började simskolan så var detta bekymmer som bortblåst. Säger oftast till att nu kommer det vatten på huvudet och så håller han händerna för ögonen.

• lilla mej

badar varje dag, bad o tvatta haret kanske 2-3 ganger i veckan. Inte kul att tvatta haret har heller men nagot man maste gora sa hon ger upp efter lite gnall... hon far ta schampoo sjalv och sen far hon valja hur vi ska skolja ur det, med dusch, halla med en hink, eller att hon doppar huvudet i vattnet:)) det brukar oftast ga bra om man gor det till lek.

Svar på tråden Hur ofta duschar/badar era barn som är runt 3 år?