• viochdu

Gör det ont att ta ut spiral?!

Hej alla fina..

Vi har nu satt ett "datum" för att ta ut min spiral. När den första snön har lagst sig ska det ske :) Hoppas på snö nu även att jag HATAR snö :)

Men till er som plockat ut en sprial. Hur känns det? Gör det ont?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Gör det ont att ta ut spiral?!
  • viochdu

Tack för ditt svar? hade du hormon eller kopparspiral. Fick du regelbunden ÄL direkt efter uttag?

• YOUnMe

Det är ju lite av en definitionsfråga.
    Det känns det gör det, men som tidigare talare sagt så känns det mer som mensvärk. Sen hur känslig du är för smärta i lag påverkar ju hur du upplever mensmärtor.

Men förbered dig på att det kommer kännas men det är absolut inget du dör av och det är över ganska fort. Jag kände mig lite öm efteråt och blödde en del under dagen men en alvedon och lite vila på det så va det inga problem. 

• anju79

Kändes inte ett dugg o hade inga besvär efteråt. Oregelbunden mens första månaden efter uttaget sen som vanligt

• viochdu

Okej. Då behöver jag inte oro mig.  För har hört att det tydligen ska göra skit ont att sätta i spiralen men eftersom jag va sövd då jag satte in min hade jag inget att jämföra med.. så trodde det skulle kännas likadant att ta ut den. Men då kan jag pusta ut då... Tack för alla svar!

• viochdu
    Pyrro_b skrev 2011-10-13 13:38:53 följande:
    Jag hade hormonspiral som jag drog ut själv utan att känna det minsta lilla......men jag kände ingen smärta vid isättande heller då min livmoderhals tydligen är väldigt eftergivande.....
    åh herregud. det hade jag aldrig vågat. ! Jag vet inte ens om jag känner trådarna längre eller tråden eller va det nu är.  "får" man göra det själv ?
  • viochdu

Sökte lite här på forumet och insåg att det nog inte skulle vara så märkligt att plocka ur spiralen själv. Mannen tog tag i trådarna och vips så hade han den i handen. Kändes inte nått. Så skönt att den äntligen är ute.. Nu kan vi starta göra bebis.. har ju övat nu i en evighet så nu är det dax för allvar.. :)

• Upptagen

Kändes ingenting för mig när de tog ut den (kopparspiral), fick en mens efteråt (tog ut den precis innan jag skulle ha den) och blev gravid på första ägglossningen efter.

• hannis

Kändes ingenting för mig (kopparspiral). Blev gravid på nästa ägglossning.

• As mamma

Tog ut min hormonspiral själv och det kändes inte ens. Att sätta IN den däremot var hemskt!

• viochdu
    Pyrro_b skrev 2011-10-14 13:46:23 följande:
    Lycka till med bebisverkastan....jag var tyvärr tvungen att sätta in min igen eftersom mannen inte vill ha en 3e
    Tråkigt att behöva sitta i den när man dragit ut den. Men det kanske kommer en tid då han vill ha den tredje.. :) Bearbetning verkar funka och få det till att låta som att det är deras idé
Svar på tråden Gör det ont att ta ut spiral?!