Min 6-åring slår mig!
Vet att 6-åringar kan vara skitjobbiga men min måste ta priset eller....? När hon inte får som hon vill så kan hon till och med börja slå mig! hon säger även elaka saker till mig flera gånger varje dag om hur vilken dålig mamma jag är osv. Står inte ut med henne längre! i morse var hon helt för...lig.... eftersom jag bara sover några timmar per natt oftas pga syskonet vaknar så har jag inte mkt ork till hennes raseriutbrott och annat jobbigt... Jag fick nästan själv ett urbrott i morse... drog henne över golvet för att hon skulle lugna ner sig i sitt rum i stället för att vrålskrika i hallen... Sen sa hon att hon fick ont i höften... Hemskt av mig men jag pallar inte med henne.... Hon ville att vi skulle låtsas att vi glömt frukt så att hon skulle få på skolan istället och det vägrade jag! ska skolpersonalen tro att JAG glömde när jag inte gjorde det?! det kommer säkert hända iaf någon gång.... Nån som har några konkreta tips vad man kan göra för att underlätta tillvaron lite? Jag försöker närma mig henne men hon vill inte ens att jag ska ta i henne TACK!!!! Står inte ut med småbarnsåldern längre men jag måste väl!!!