• Sanna Ryan

Helt ärligt, Vad har man rätt att göra?

Jag blir galen, Jag bor i en bostadsrätt med gemensam tvättstuga. Det verkar inte finnas någon som håller tvätt-tiderna. De tre senaste gångerna har tre olika personer dragit över på VÅR tid minst 30 min. Jag har bokat tvättstugan idag från 16-21. När jag kom dit (halv fem) så stod en annan och tvättade! Hon stängde av maskinen och la de blöta kläderna på golvet nedanför maskinen, lämnade kvar kläder i torkrummet och gick. Andra gången när vi kommer tillbaka hänger hennes kläder kvar. Vi tar ner dom och lägger dom i en korg utanför. De blöta kläderna var kvar. Jag var just och kollade och där står hon och använder tvättmaskinen! Det är 40 minuter kvar av VÅR tid och tammefan kommer inte hennes kläder hänga i torkrummet bland våra när vi går dit. Jag blir så förbannad. Varför kan man inte följa enkla tider och visa lite respekt. Kvinnan brydde sig inte ett dugg när vi sa åt henne men jag hoppas hon bryr sig lite mer när värden kommer och knackar på hennes dörr! Vad ska man göra förutom att kontakta hyresvärden?

Ung och gravid - BF maj -12
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-13 20:46
    Vad klantig jag är.. Hyresrätt ska det stå
  • Svar på tråden Helt ärligt, Vad har man rätt att göra?
  • Blå damcykel

När jag bodde i lägenhet så fick man använda torktumlare och torkskåp en timme efetr ens tid var slut. Eftersom den som tvättade efteråt ändå inte skulle börja med att torka sin tvätt.

Tycker det är så j-a respektlöst att inkräkta på andras tvättider. Om nån hade tvätt i maskinen på min tid så hade jag tagit ur det ur maskinen även om den inte var klar. RÖR INTE MIN TVÄTTID!

• Sanna Ryan
    Blå damcykel skrev 2011-10-13 20:49:48 följande:
    När jag bodde i lägenhet så fick man använda torktumlare och torkskåp en timme efetr ens tid var slut. Eftersom den som tvättade efteråt ändå inte skulle börja med att torka sin tvätt.

Tycker det är så j-a respektlöst att inkräkta på andras tvättider. Om nån hade tvätt i maskinen på min tid så hade jag tagit ur det ur maskinen även om den inte var klar. RÖR INTE MIN TVÄTTID!
    Men varför är det så? Hur vet dom att man inte behöver torkrummet på en gång? 
    Man kan ju ha blöta kläder som man vill torka direkt.

Nu var det inte så i detta fallet men hon använde ju maskinen 2 ggr under vår tid + använde torkrummet i 2 timmar. Det är inte första gången som andra tror att de kan "låna" vår tid utan att fråga. 
  • Blå damcykel

Det värsta är väl tvättstugor där man tar sin tvättcylinder från tavlan och sätter i dörrlåset så ingen annan kan komma in. Då kan man bli helt utelåst från sin tvättid om nån annan satt sin cylinder där.

• Sanna Ryan
    Blå damcykel skrev 2011-10-13 21:07:35 följande:
    Det värsta är väl tvättstugor där man tar sin tvättcylinder från tavlan och sätter i dörrlåset så ingen annan kan komma in. Då kan man bli helt utelåst från sin tvättid om nån annan satt sin cylinder där.
    Så hade jag velat ha här! 
    Men nu när du säger det så har jag aldrig tänkt på det på det sättet..  Vore inte så kul
  • Lykkorus

Här där jag bor har dom löst det så att jag bokar min tvättid på internet, sedan "loggar jag in" utanför tvättstugan med en sån där "tag" som man har till porten och då öppnar den. Tagen och mitt konto på internet är sammankopplade så har jag tvättid 15.00 kommer jag inte in när klockan är 14.58. Jätte bras tycker jag, men kan bli jobbigt om man glömmer kvar någonting och inte kommer in sen. Sedan har vi en vid behov tvättstuga som står öppen för alla om man behöver tvätta något viktigt på en gång.

• Marie-anne

hej fy  f-n vikken knastant! förlåt men kan hon ej läsa eller e hon bara sån? vi har ett system med nyckel, har nån nyckel kommer man ej in och ibland glömmer folk, men om dom skrivit upp sej går jag och säger till. hos morsan har dom sin lägenhetsnyckel, men vill dom ej att någon ska gå in kan dom sätta ett hänglås tills dom e klara, men tvättstugan e visst den största irritationsämnet i alla städer har jag läst, men det var bar du gick till hyresvärden, det e hans jobb!

Svar på tråden Helt ärligt, Vad har man rätt att göra?