• Fisk i en skål

Döpa pojke till Karla?

Nu ikväll har vi suttit och skrivit namnförslag

Jag har Karla längst upp på pojknamnlistan...
    Men tydligen är det ett kvinnonamn...

Vad tycker ni om namnet Karla?.
    Och får pojken skämmas ihjäl om vi döper honom till Karla? 

• Svar på tråden Döpa pojke till Karla?
  • iwan

ska jag vara helt ärlig?
    Förlåt men det passar inte en kille..
    Kan ni inte bara ta karl?

• La Lola

Jag tänker ju direkt på Pluras (Eldkvarn) bror som kallas så så eg är det väl inte tjejigt direkt....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Krake

Jag tror inte att det kommer att gå igenom, då det är ett kvinnonamn. Ni kan ju kalla honom för Karla, men jag tror inte han får ha det i folkbokföringen.

Moster, inte monster.
  • Fisk i en skål
    Krake skrev 2011-10-13 20:51:59 följande:
    Jag tror inte att det kommer att gå igenom, då det är ett kvinnonamn. Ni kan ju kalla honom för Karla, men jag tror inte han får ha det i folkbokföringen.
    Såg precis att det finns 9 män i Sverige som heter det enligt Svenskanamn.se

• Krake

Frågan är om de är födda i Sverige. Jag är inte helt haj på hur detta funkar, men jag skulle isf ringa Skatteverket och fråga.

Er son kommer troligtvis i de flesta sammanhang antas vara en flicka/kvinna, t ex när han söker jobb eller lägenhet. Det kan hända att folk när de träffar honom tror att han är en transperson.

Ni får fundera på om ni tycker att detta är ett problem eller inte. 

Moster, inte monster.
  • Culete

Helt ärligt tycker jag det är galet dá oavsett om det finns ett fátal "karla-män" där ute sá förknippas namnet med flickor. Och jag hade aldrig gett min son ett flicknamn.

~~ Elina 29-11-06 ~ Gabriel 11-05-08 ~ Isabel 28-09-11 ~~
  • Queenie70

Varför hatar folk sina barn?

• Homsan

Hmm, känner en som heter Karli...kanske det är ett alternativ?

Svar på tråden Döpa pojke till Karla?