• ungmamma96

Gravid vecka 23 (22+2) och inlagd på bb/förlossning

Hej. Ligger för tillfället inlagd på bb/förlossning pga av sammandragningar. Är inte alls långt gången och är jätte orolig... Läkarna säger inget vettigt till mig :( Är jätte rädd att barnet ska komma redan NU, trots de försöker skjuta upp förlossningen... Är det nån mer här inne som vart inlagd i v 23?? Snälla behöver någon som kan lugna mej, behöver någon o prata med :( 
    Måste dock stänga av datorn nu och sova, läkaren kommer 8.00 imorgon och ska bedöma mig!!
    Heelp me.... :( 

• Svar på tråden Gravid vecka 23 (22+2) och inlagd på bb/förlossning
  • cloudberry79

Jag blev inte inlagd fullt så tidigt, men jag vet att det finns barn som kommit i vecka 23 här på FL, fråga i EPT-tråden, där många av oss som fått de riktigt pyttiga bebisarna håller till:

www.familjeliv.se/Forum-3-142/m50273671.html

Det är viktigt att ta det ganska lugnt och stressa ner, hur svårt det än är (tro mig, jag var helstressad hela tiden, men lyckades iaf sova litegranna, låg inne från vecka 25, med medicinsk hjälp höll sig sonen inne till 28+3.)

Om du får behandling så har de i alla fall gjort bedömningen att det KAN gå att skjuta på förlossningen något, ligger du på ett av våra större sjukhus slipper du dessutom transport. Annars kan du räkna med att du kommer flyttas till de sjukhus som klarar förlossningar och barnintensivvård mellan v23 och v28.

If you love me - please don't feed me!
  • tummeliten

låg inne från v 21 till v 24 då dottern kom..har för mej att jag skrivit med dej förut:) om du vill fråga något så är ingen fråga för dum att ställas,:)

• Kit

När jag var gravid med mitt första barn fick jag värkar i v 24 och blev inlagd en vecka i väntan på kejsarsnitt. Jag fick värkavstannande dropp (eller vad det kallas) och det lugnade ner sig efter två dagar, men jag var också livrädd!! Efter det blev jag sjukskriven och nästintill sängliggande hela resten av graviditeten, det var otroligt jobbigt och tungt. Men sen kom han BF +4, som tur var! Hoppas att det går bra för dig också!

Jag är nu gravid med mitt andra barn och är i v 29 nu och har känt av en del sammandragningar, men inte alls som förra gången.

Lycka till till dig! Håller tummarna för att bebisen vill stanna inne ett tag till!

• MolleMalin

Jag blev inlagd v 23+1 då mitt vatten gick redan v 21+1. DTre barn där hemma o jag låg 10 mil hemifrån de första 4 v. Flyttades sedan t hemsjukhus v 27+2 o bebis föddes v 30+5 e nästan 10 v vattenavg. Dr som trodde att han skulle komma de närmsta v e vattnet gått. Jag vet att dagarna går låååångsamt o jag hade svårt att koncentrera mig o kunde därför inte läsa böcker o så. Jag läste på mkt om prematurer på datorn o bloggade massor. Så otroligt glad över det idag så det är ett tips!

Hur mår du idag? Vad säger dr?

• gelic92

Hej hur har det gått för dig? tänkte bara lugna dig med att om ditt barn skulle födas i vecka 23 skulle den kunna klara sig! Ligger själv inne på universitets sjukhuset i linköping med en liten pojk som föddes v 23+5 , han vägde bara 414 gram och va 27 cm lång. Men han kämpar på och läkarna är skit duktiga! Visst kommer det va jobbigt men man måste tänka positivt.

Mvh angelica

• ungmamma96
    gelic92 skrev 2011-10-24 21:31:03 följande:
    Hej hur har det gått för dig? tänkte bara lugna dig med att om ditt barn skulle födas i vecka 23 skulle den kunna klara sig! Ligger själv inne på universitets sjukhuset i linköping med en liten pojk som föddes v 23+5 , han vägde bara 414 gram och va 27 cm lång. Men han kämpar på och läkarna är skit duktiga! Visst kommer det va jobbigt men man måste tänka positivt.

Mvh angelica
    Hej angelica! Ja fick komma hem:) allt är bra med Liten, är i vecka 25 idag(24+1). Hoppas de går bra för dej o din lille son, allt kmr gå bra:){#emotions_dlg.flower}
    blivandemoder.blogg.se/ - Född 1996 och gravid!!
Svar på tråden Gravid vecka 23 (22+2) och inlagd på bb/förlossning