• MammaTillDomFinaste

nu är kylan här, hur klär du ditt barn?

hur klär du barnet nu när de är kallt? har sett alla varianter, fleeceklädd galon, allväderskläder, skalkläder, vinteroverallen osv.

Berätta ocks vart i landet du bor, vad de är för temp

Här är de -5 nu på morgonen och har varit minus på morgonen och bara någon grad + på dagarna så dottern har en fodrat höstjacka, fleecefodrade allvädersbyxor, fodrade stövlar, tunna vantar, mellantjock mössa eller vad jag ska säga. Hon har en tjock didriksson mössa att ha i vinter, och hon har använt tunna mössor tills nu, nu är de mellantjocklek, hoppas ni förstår

barnet blir 3 år nu i vinter. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-14 09:23
    haha, glömde själv, bor i västernorrland.

• Svar på tråden nu är kylan här, hur klär du ditt barn?
  • viseversa

Indra och Alwa har vanliga byxor med extra foder. Inget över det. Tjocka tröjor och en vindjacka över det om dom fryser. ingen mössa än så länge. Dom drar bara av dom iallafall.

Odin sitter ju i vagn så han har vanliga byxor strumpor och små tossor. på överkroppen har han stickad tröja i ull och över det en skaljacka från pop. en tunnare mössa på huvudet. Han sitter i åkpåse nu också.

Det är inte riktigt så kallt här hos oss. Kanske + 6 grader under dagen och blåst. 

• bellsii

Överdragsbyxor , mössa, finger vantar , pop vind jacka med flecce under ! Under detta har han underställ .

• fraggelfia

Tog på sonen vineroverallen för första gången i morse! Vi hade -5 grader här med. Sen fick han ha en fleecemössa som är mellantjock. Stickade vantar med fleecefoder i istället för de tunna fingervantarna. Så har han fodrade stövlar på fötterna. 

Dock tog jag med ulloverallen, skalbyxor och skaljacka och en tunnare mössa att ta ha på eftermiddagen då det säkert blivit +4 till 7 grader ute.

• La Lola

Några minusgrader utanför Östersund.

Hedda har vanliga kläder + fodrat galonställ, halsbuk, mössa, handskar, fodrade stövlar.
    Ev en fleecejacka också.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MammaTillDomFinaste
    La Lola skrev 2011-10-14 09:21:31 följande:
    Några minusgrader utanför Östersund.

Hedda har vanliga kläder + fodrat galonställ, halsbuk, mössa, handskar, fodrade stövlar.
    Ev en fleecejacka också.
    ja, vi har nog rätt lika, bor ju utanför ånge. 

kläderna är ju vattenavstötande, men dom dagar man vet de ska regna blir de fleecefodrade galonkläder. 
  • Shasti

Stockholm +3-4 grader, sol och blåst. Strumpbyxor o vanlig tunn långärmad tröja underst, tunna ullstrumpor. På det skalbyxor, tjockare ullkofta, tunn men varm hösttäckjacka från Didriksons. Fuskpolo i ull, mellantjock fleecemössa, mellantjocka ullvantar. Fodrade höstkängor i GoreTex.

• Catti41

Bor i Sthlm. Skalkläder med fleece under vid behov. Tunna ullsockor och fodrade kängor. Mössa o vantar. Vanliga kläder under fleecet.

Det första han gör när jag kommer till dagis är att ta av sig mössa o vantar i ge till mig. Han är lite varm, men måste ha mössa annars säger pedagogerna till. Men han vet att när jag kommer får han va utan mössa ett tag.

• Emma 02

Bor i västmanland...ett par minus på morgonen och nåra pluss på dagen.

Barnen har skalkläder med fleceset under på morgonen, senare på dagen bara skalbyxor men flecetröja under skaljackan.
    Tunn mössa och fingervantar.   

• Loppan boppan

Bor i västra götaland. Vi har ca 7-13 grader dagtid. Dottern har skaljacka med fleece under och ofodrade skalbyxor. Vanliga gore tex skor, ofodrade. Vantar och mössa tunn tar jag med till dagis men det används inte än

Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
Svar på tråden nu är kylan här, hur klär du ditt barn?