Vad gör man för att inte deppa ihop när man är sängliggande? Tips önskas!
Håller på att bli galen.. vecka 17 och har knappt kunnat gå ut ur lägenheten sen jag blev gravid. Har hyperemesis så jag är yr och svag och har lågt blodtryck. Har ett myom som växer och gör ont som fan. Har foglossning nu också.. Om jag går ut börjar jag kräkas, får jätttteont och måste sätta mig, blir yr och svimmar nästan. Är jag ens uppe och går i lägenheten får jag jätteont efter ett tag. Har väldigt svårt att sova och dagarna går så extremt långsamt. Vad gör man för att inte deppa ihop helt?? Vi har några gånger åkt ut och handlat i bil, det har varit sååå skönt, men vi har ingen egen bil så måste låna svärföräldrarnas och det är lite omständigt :( Det enda jag gör hemma är att titta på TV (men har svårt att koncentrera mig) och sitta vid datorn. När sonen kommer hem från dagis orkar jag knappt leka med honom, men sitter med honom och tittar på TV, läser böcker osv. (sen blir han jätteuttråkad och leker med pappa resten av kvällen). Har lyckats gå upp och baka några gånger, men det är inte lätt när man känner matlukten och bara vill kräkas, och så blir jag yr efter 2 minuter och måste sätta mig ner så det blir 1000 pauser för att baka en enda kladdkaka.
Har någon idéer på vad man kan göra hemma hela dagarna, helst medan man sitter i soffan? Här är vad jag kommit på hittills:
Titta på film
Rita/måla
Leta efter recept på internet för att fylla min receptpärm ;)
Köpa saker på Tradera :P (börjar bli pank nu dock)
Läsa (men har svårt att koncentrera mig)
Lösa sudoku
Fler tips??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-14 09:51
Kan tillägga att jag aldrig haft syslöjd, så sy/stick/brodera är helt uteslutet.. att sy i en knapp är tillräckligt svårt :P