ska man ringa bm eller förlossning när slemproppen går?
ja,så som tråden säger,ska jag ring bm eller förlossning när slemproppen går eller ska man vänta?
ja,så som tråden säger,ska jag ring bm eller förlossning när slemproppen går eller ska man vänta?
Vänta. Det kan ta lång tid innan förlossningen startar. De gör inget förrän du har värkar. Så när de startar kan du ringa för lite rådgivning till förlossningen.
Lycka till!
tack så mycket...
Ring din barnmorska istället om du funderar på något, att slemproppen gått behöver inte betyda att det är dags snart, min har gått 2v innan och 1v innan förlossningarna varit på gång.
Ingen, om du inte är orolig över att det kan ha varit vattnet istället som gick. Min BM berättade att slemproppen kan gå upp till en månad (!) innan det är dags för förlossning därför är de inte så intresserade av den infon på förlossningen.
Om det däremot är vattnet, ska man alltid höra av sig.
Lycka till!
Jag ringde förlossningen men de var för att jag var i v.34.. Visade sig att jag läckte fostervatten och blev inlagd.
Ingenstans. Slemproppen kan ombildas och betyder inte alltid att förlossningen är på g.
Vad man SKA göra vet jag inte... men jag gjorde ingenting! Vad jag har hört så sätter förlossningen i regel igång
inom 1-7 dagar efter att slemproppen gått, så det är ju inte direkt bråttom att åka in till förlossningen.
Slemproppen skyddar ju mot infektion så när den har gått bör man inte bada i offentliga bassänger.
För mig gick slemproppen tidigt på kvällen, Sen efter några timmar började jag få värkar tätare och tätare och vattnet gick - då kontaktade jag förlossningen som tyckte att jag skulle vara kvar hemma lite till. Efter några timmar ringde jag förlossningen igen och då tyckte de att det var dags att jag kom dit.
Kanske kan vara till någon hjälp? Du kan ju också googla på "slemproppen" och hitta säkrare källor än mig
Lycka till!
Kanske en dum fråga, men hur märker man att slemproppen går?
Grejen är att jag har gått över nu 8 dagar såå jag väntar bara att det sätter i gång...
Måste bara inflika att slemproppen gick för mig 1 dygn innan dottern kom ut... Vi åkte in på kontroll efter att proppen gått, eftersom jag inte var säker på om det var proppen eller fostervatten. På kollen var jag öppen 3-4 cm utan en enda värk... När värkarna väl satte igång och vi åkte in igen (vi åkte hem efter första kollen), så var jag helt öppen när vi kom in. Sen tog det dock fem timmar ungefär innan jag fick utklämt dottern. Dock hade jag lite speciella omständigheter med graviditetsdiabetes, ett ganska stort barn och mycket fostervatten som gorde att livmodern helt enkelt inte orkade stå emot tyngden utan öppnades av sig själv i prinicp.
Sambons slempropp var en vit flytning med lite blod i. Både vattnet och den gick samtidigt