• hoppfull idag

PCO, ingen mens eller ÄL - vilken behandling ska ge ett plus?

Hej!
    Tänkte höra om det finns någon där ute med PCO som varken har mens (alt extremt oregelbunden, någon gång per år) eller ÄL och längtar efter en liten bebbe?

Vi är i 30-årsåldern och har försökt att bli gravida i snart ett år men det känns som vi inte riktigt fått chansen att försöka på riktigt eftersom jag inte har ÄL. Fick en mens i februari, sen har det varit dött.

Av mina behandlingar med Primolut har jag iaf fått mens. Men enkelkuren Pergotime gav ingen ÄL och nu verkar det som dubbelkuren inte heller fungerat.

Du som inte haft ÄL tillslut - vilken behandling gav dig det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-14 15:27
    Du som inte haft ÄL - vilken behandling gav dig det tillslut?

• Svar på tråden PCO, ingen mens eller ÄL - vilken behandling ska ge ett plus?
  • Längtarväntar

Jag har ALDRIG mens eller ÄL, vi fick gå vidare till IVF eftersom jag är väldigt lätt överstimulerad. Som tur var lyckades vi på första försöket :).

• hoppfull idag

Tack för ditt svar!

Testade ni med Pergo mm innan IVF, och i så fall hur länge? Fick ni göra en utredning när ni kom fram till att ni skulle gå vidare med IVF?

• Längtarväntar

Jag testade enkel ocg dubbelkur med pergo, men jag reagerade inte alls på något av dom så då fick jag gå direkt på Puregon sprutor. 2 av 3 gånger med puregon sprutor blev jag överstimulerad och då var vi ändå väldigt försiktiga med doseringen, har sprutat med dom 2 lägsta doserna och sista gången jag sprutade fick jag spruta i 36 dagar, och efter den gången kände jag att det räcker med chansningar för en bra omgång. Det var inte så mkt mer att utreda, att jag har PCO-S visste vi ju innan så det var bara mannens spermier som skulle kollas och det gjorde vi under någon av sprutomgångarna :). Så det var typ klart när vi ställde oss i kö för IVF, på första mötet där vi la upp planen för vårat första försök så fick vi lämna prover för HIV, hepatit m.m. Allt gick väldigt smidigt så sett förutom den psykiska påfrestningen :).

• hoppfull idag
    Längtarväntar skrev 2011-10-17 15:39:44 följande:
    Jag testade enkel ocg dubbelkur med pergo, men jag reagerade inte alls på något av dom så då fick jag gå direkt på Puregon sprutor. 2 av 3 gånger med puregon sprutor blev jag överstimulerad och då var vi ändå väldigt försiktiga med doseringen, har sprutat med dom 2 lägsta doserna och sista gången jag sprutade fick jag spruta i 36 dagar, och efter den gången kände jag att det räcker med chansningar för en bra omgång. Det var inte så mkt mer att utreda, att jag har PCO-S visste vi ju innan så det var bara mannens spermier som skulle kollas och det gjorde vi under någon av sprutomgångarna :). Så det var typ klart när vi ställde oss i kö för IVF, på första mötet där vi la upp planen för vårat första försök så fick vi lämna prover för HIV, hepatit m.m. Allt gick väldigt smidigt så sett förutom den psykiska påfrestningen :).
    Förstår att det måste vara påfrestande psykiskt med IVF men vad skönt att det gick på första försöket!

Jag kommer testa trippelkur nu och hoppas att det ska funka. Jag reagerade på dubbelkuren men inte tillräckligt mycket så jag hoppas att trippel vara lagom för att sätta igång en ÄL!
  • talia

Jag har fått två små mha trippelkur! Ingen äl av dubbel eller nånsin av mig själv. Så det kan gå!

Svar på tråden PCO, ingen mens eller ÄL - vilken behandling ska ge ett plus?