• ucansaybaby

Atopiska eksem och vill tatuera mig!

Jag har bestämt mig för att ta risken med att ta och göra en tatuering,
    men jag behöver prata med fler som har atopiska eksem som har en tatuering.

Jag vet att huden är olika från person till person det vet jag,
    jag fick väldigt mycket infektioner utav piercingar och fick ofta gå på antibiotika.
    Jag vet inte hur det kommer bli när jag tatuera mig för tatueraren testade att ta den svarta färgen ovanpå min hud,
    det kliade först när tog av plåstret men ingen allergisk reaktion syntes.

Jag behöver prata med flera som ta tatuerat sig och har atopiska eksem eller eksem överhuvudtaget!

Tack på förhand!

Josefine
  • Svar på tråden Atopiska eksem och vill tatuera mig!
  • positHIV

Jag har lite i perioder, och även på ryggen där jag är tatuerad. Men det har funkat finfint för mig. Däremot försöker jag vara duktig på att smörja in så det inte blir värre. Men det är svårt att nå själv på ryggen ^^
    Men jag har inte fått någon allergisk reaktion i alla fall.  

• frularsson

Har också i perioder, och jag upplevde väl som att det blev lite svårläkt i början men sen har det funkat fint.. Smörjer in väldigt noggrant varje gång jag varit blöt.

Min syster har också exem, och hennes tatuering har inte läkt en och har kliat jättemycket som att det gett utslag i form av plitor runt om tatueringen..  Hon tatuerade sig i april. :/

så det är ju väldigt olika hur folk reagerar.

• frularsson

Herregud, vet inte hur jag satte ihop meningarna där.. :P
    "Har inte läkt än och har kliat/kliar jättemycket och sen har det gett utslag i form av plitor runtom tatuteringen". Så ska det stå :P

• ucansaybaby
    frularsson skrev 2011-10-14 18:38:10 följande:
    Herregud, vet inte hur jag satte ihop meningarna där.. :P
    "Har inte läkt än och har kliat/kliar jättemycket och sen har det gett utslag i form av plitor runtom tatuteringen". Så ska det stå :P

Jag förstår hur du menar! :)

Färgen gav ingen reaktion när jag hade färgen på huden. så jag tror jag ska ta risken trots allt.
    Jättebra skrivit allihopa och mer får gärna skriva som har det.

• ehjartam

Tyvärr blev jag väldigt mycket mer överkänslig el allergisk efter mina tatueringar, tänk på att det kan bli så!

• ucansaybaby

Ja, precis! kanske inte värt att tatuera sig då..?

• Ripper500

För fungerar det bra med tatueringar, men det är själva läkeprocessen som är jobbig. Min hud gillar inte att jag smörje tatueringen med salva flera gånger om dagen. Blir riktigt irreterad både på och runt om. Men det går över efter ca 2 veckor (Då är det också läkt).
    Man får försöka smörja så lite som möjligt, max 3ggr per dag under läkeprocessen.

• ucansaybaby
    Ripper500 skrev 2011-10-17 17:47:46 följande:

För fungerar det bra med tatueringar, men det är själva läkeprocessen som är jobbig. Min hud gillar inte att jag smörje tatueringen med salva flera gånger om dagen. Blir riktigt irreterad både på och runt om. Men det går över efter ca 2 veckor (Då är det också läkt).
    Man får försöka smörja så lite som möjligt, max 3ggr per dag under läkeprocessen.

vad hade för typ salva/kräm när du smörjde på din tatuering?
    Jag har inte tatuerat mig än men ska väl boka tid snart till tatuering - få se när och om jag gör det.
Svar på tråden Atopiska eksem och vill tatuera mig!