anonym (ssk) skrev 2011-10-16 21:30:15 följande:
Det kan ju också vara så att astmabehandlingen började verka samtidigt som ni påbörjade antibiotikakuren? Om ert barn blev insatt på Pulmicort är ju det långtidsbehandling som inte har full effekt direkt. Min son har också förkylningsastma och visst kan det se otäckt ut när de små blir skakiga och "spattiga", men det är inte farligt. Att inte kunna andas är ju värre.... Tycker inte du skall anmäla läkaren utan försöka lita på expertisen.
Jag körde ingen astmabehandling hemma eftersom jag inte tyckte att det hjälpte. Han syresättning låg på 98-100% mest hela tiden så andas kunde
han.Två veckor efter sjukhusbesöket så fick vi penicillin genom vc och reda efter dag två så var slemmet i halsen borta så jo, jag ska absolut anmäla dem för felbehandling men sedan om det leder någonvart återstår att se.
Jag anser att de skulle lyssnat på mig redan vid första besöket då han var 3 månader när jag ville ha penicillin, nu gjorde de inte det utan satte istället in astmabehnadling som inte hjälpte honom nämnvärt utan snarare gjorde att han fick andra biverkningar som snabb puls och svårt att slappna av.
Nej, jag litar inte alls på "expertisen" i detta fall och faktum är att jag pga fler anledningar inte alls litar på sjukvården öht längre.