• 0rion

gardinuppsättning till vardagsrum med 3 fönster

vi skall flytta och i vardagsrummet är det 3 fönster som sitter ihop, och jag eftersöker fina gardinuppsättningar till fönstret.
    enbart kappa går bort, och även enbart gardinlängder i varje kant (det blir så fult när det är helt tomt i mitten..)
    tips mottages tacksamt. posta gärna bilder:)

• Svar på tråden gardinuppsättning till vardagsrum med 3 fönster
  • La Lola

Jag skulle ha kappa + längder eller 3 hissgardiner om det funkade.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • 0rion
    La Lola skrev 2011-10-14 18:39:23 följande:
    Jag skulle ha kappa + längder eller 3 hissgardiner om det funkade.
    smart med 3 hissgardiner! det kan nog bli snyggy
  • Black Lady

Jag rekommenderar oxå hissgardiner, har dom i nästan varje fönster och älskar dem

(¯`°?.¸ ღ ♥Ett liv utan barn är som ett företag utan vinst ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Analoga

Jag tycker det är snyggt med gardinlängd på varje sida. Tycker inte det blir tomt, man har ju växter och lampor i fönstret. Tycker det är snyggare så än att plottra på med för mycket tyger

• 0rion
    Analoga skrev 2011-10-27 09:56:35 följande:
    Jag tycker det är snyggt med gardinlängd på varje sida. Tycker inte det blir tomt, man har ju växter och lampor i fönstret. Tycker det är snyggare så än att plottra på med för mycket tyger
    jag menar att det blir så tomt upptill så man ser en lång del av gardinstången :) nertill är det ju inga problem
  • La Lola
    0rion skrev 2011-10-27 10:12:52 följande:
    jag menar att det blir så tomt upptill så man ser en lång del av gardinstången :) nertill är det ju inga problem
    Man kan ju ha stora, höga växter o växter i amplar annars för att täcka mera.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • 0rion
    La Lola skrev 2011-10-27 10:14:04 följande:
    Man kan ju ha stora, höga växter o växter i amplar annars för att täcka mera.
    ja det kan man ju iofs :)
  • Analoga
    0rion skrev 2011-10-27 10:12:52 följande:
    Har du en snygg gardinstång så gör det ju inget   Sen kan du ju hänga t ex en eller ett par ljuslyktor i fönstren
  • 0rion

tack så mycket alla för era tips :)

• Analoga
    0rion skrev 2011-10-27 11:17:10 följande:
    tack så mycket alla för era tips :)

Varsågod Hoppas du får ihop något bra med hjälv av tipsen Du kan ju kanske berätta här sen?
  • 0rion
    Analoga skrev 2011-10-27 11:21:06 följande:
    Varsågod Hoppas du får ihop något bra med hjälv av tipsen Du kan ju kanske berätta här sen?
    ja det kan jag försöka göra, vi ska dock flytta om en månad ca, om det inte blir tidigare. Så efter det :)
  • smöla

Jag hade satsat på träpersienner ,färg efter vilken stil du har. Jag har lantlig stil så jag har körsbär lite mörkare. till dom har jag gardiner på sidorna Det funkar med alla stilar på gardiner, både stil, panel, spets, osv allt blir bra samtidigt som det inte blir för öppet ut.. Sen köper du smidestång till gardinerna så gör det inget om det blir bart på mitten.
    Det finns så mkt fint att dekorera med till fönstren, både ljuslyktor, blommor och lampor. Lycka till! 

• Hillbilly

För att slippa se en lång gardinstång, så kan man ha tre jättekorta gardinstänger för varje gardnlängd...

Svar på tråden gardinuppsättning till vardagsrum med 3 fönster