• sarsparis

Plastburkar för att frysa in barnmat i, tips??

Nån som har tips på små,praktiska plastburkar som man kan frysa in barnmat i? Gör inget om de är billiga också;) Vad har ni?

• Svar på tråden Plastburkar för att frysa in barnmat i, tips??
  • Barbabok

Hur stora? Jag köpte som fyllde ca 1½dl på Biltema, tror det var 6-p för runt 30kr.

• La Lola

Jag tog aluminiumformar för muffins.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • sarsparis

Plastpåsar går bort, 1 ½ dl låter bra, det är ju mat till ett mindre barn. Ska kolla biltema.

• Kodia

Jag använde barnmatsburkar i glas (de man köper burkmat i). Vi köpte fruktpuréer, och sparade burkar. Om man inte ska packa ner dem eller värma direkt i burken, så funkar ju crème fraîche-burkar också. 2 dl. var lagom till mina barn iaf.

• Frontline

Brukar återanvända barnmatsburkar..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Momalicious

Köpte 0,3 litersburkar på Ikea, de räcker för ca 2 portioner men min son äter gärna samma två dagar i rad.

• Cia o krabaten

Är det alldeles i början så är det toppen med isbitar, alltså lådan man fryser in isbitar i.
    Då fryser man dem i den och sedna lägger man över dem i en plastpåse och så kan man ta fram och timna så många man behöver  

• Cecci78

vi använda barnmatsburkarna i glas till att frysa i, så vet man ju dessutom att det inte är BPA i burkarna

• Finis

Jag frös i plastmuggar. Sen la jag bara över i påsar när det frusit.

• kelaren

Jag använde mig av muffinsformar i silikon. När de stelnat la jag över i plastpåse så kunde man göra en ny smak. Jag köpte mina på gekås i ullared kostade kanske en tia för 10 st.

• PappaPappaPAPPAAA

kelaren: Bra tips! Matlagningssilikon kan man ju lägga varm mat i utan att de släpper gifter som plastburkar/formar annars gör.
    www.barnmatsburken.se ställer ut på underbara barn i Älvsjö i helgen och har nu mässerbjudande. De bitarna passar i barnmatsburkar också.

Svar på tråden Plastburkar för att frysa in barnmat i, tips??