Plastburkar för att frysa in barnmat i, tips??
Nån som har tips på små,praktiska plastburkar som man kan frysa in barnmat i? Gör inget om de är billiga också;) Vad har ni?
Nån som har tips på små,praktiska plastburkar som man kan frysa in barnmat i? Gör inget om de är billiga också;) Vad har ni?
Plastpåsar :0)
Hur stora? Jag köpte som fyllde ca 1½dl på Biltema, tror det var 6-p för runt 30kr.
Jag tog aluminiumformar för muffins.
Plastpåsar går bort, 1 ½ dl låter bra, det är ju mat till ett mindre barn. Ska kolla biltema.
Jag använde barnmatsburkar i glas (de man köper burkmat i). Vi köpte fruktpuréer, och sparade burkar. Om man inte ska packa ner dem eller värma direkt i burken, så funkar ju crème fraîche-burkar också. 2 dl. var lagom till mina barn iaf.
Brukar återanvända barnmatsburkar..
De var aningens större, men man behöver inte toppfylla
http://www.biltema.se/sv/Hem/Kok/Forvaring/Matbehallare/
homeshop.se beställde vi ett 60 delars set med alla möjliga storlekar på burkarna. dom är KANON! billigt också! 149 kr
Köpte 0,3 litersburkar på Ikea, de räcker för ca 2 portioner men min son äter gärna samma två dagar i rad.
Är det alldeles i början så är det toppen med isbitar, alltså lådan man fryser in isbitar i.
Då fryser man dem i den och sedna lägger man över dem i en plastpåse och så kan man ta fram och timna så många man behöver
vi använda barnmatsburkarna i glas till att frysa i, så vet man ju dessutom att det inte är BPA i burkarna
Jag frös i plastmuggar. Sen la jag bara över i påsar när det frusit.
Jag använde mig av muffinsformar i silikon. När de stelnat la jag över i plastpåse så kunde man göra en ny smak. Jag köpte mina på gekås i ullared kostade kanske en tia för 10 st.