CTMT skrev 2011-11-09 12:49:30 följande:
Kan jag hoppa in här?

Går "bara" termin 1 (och är sjukt nervös inför första tentan vi har den 22:e dec som du vet Aktionspotential då jag redan har beklagat mig i en tråd

)
Men kan vara intressant att se hur ni, som ligger ett steg/termin före, har klarat er och vad som komma skall!
Klart du ska hoppa in här
Talen som Tiina03 har skrivit ner är liknande tal som kom på våran tenta nu i termin 2. Jätte bra tal att räkna på och träna på, det blir inte mycket svårare än så! I vissa tal kan de även ha utvecklat talen så att du ska räkna i flera steg och även att du måste läsa i exempelvis en text från FASS.
Vi har så att vi ska klara en tenta i läkemedelsräkning under hela utbildningstiden på sskprogrammet. Vi har en tenta där du ska ha alla rätt. Vi börjar med läkemedelsräkningen i termin 2. Det brukar vara mindre än 20% som klarar den första gången. Du får inte ut din legitmation om du inte har klarat tentan.
Jag hade sommarlov mellan T1 och T2 och gjorde så att jag började räkna lite i slutet på sommaren. Så jag fixade tentan på första försöket. Men även om jag är klar med den så kommer jag naturligtvis sitta lite då och då för att hålla mina kunskaper vid liv. Jag har vanligtvis lite svårt för matten men läkemedelsräkning tycker jag verkligen är logiskt och roligt. Jag vill ju verkligen bli en bra sjuksköterska och har lagt mycket krut på läkemedelsräkningen och även läkemedelshantering då.
Se inte läkemedelsräkningen som någonting jobbigt utan se det som viktigt, relevant och nyttigt.. Då blir det inga problem