• Zandra f

Har du alltid ditt barn under uppsyn?

Vart man än läser i böcker kommer alltid rådet att ALDRIG lämna ditt barn utan tillsyn..

Är alla så duktiga. Tar ni med ungarna på toaletten, duschen, om ni skall hämta ngt på ovanvåningen, om ni skall hämta posten som är 3 m från dörren osv?.. 

• Svar på tråden Har du alltid ditt barn under uppsyn?
  • La Lola

Så gott som, ja.
    Handlar dock inte om att vara duktig. Hedda vill helt enkelt följa med överallt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Zandra f

Så om du är magsjuk och behöver sitta på toa och spy samtidigt, följer då hedda med?

• La Lola
    Zandra f skrev 2011-10-15 09:34:34 följande:
    Så om du är magsjuk och behöver sitta på toa och spy samtidigt, följer då hedda med?
    Nä, då är hennes pappa hemma och har koll på henne.
  • ThePointOfItAll

Vi bor inte så stort, så vi är aldrig långt ifrån varann. Men nej, inte om jag ska hämta något i ett annat rum bara. Längre stunder självklart, dessutom följer hon efter dit jag eller pappan går så det löser sig av sig självt.

• Mandy1981

samma här, barnet följer jämt med oavsett jag går. Jobbigt ibland men barnet behöver denna trygghet. Den stora på 5 år har blivit lite lugnare med det och då går det oftast.

• Zandra f

Hur klarar ni av att gå på toa med era barn med?Man behöver ju lite stund för sig själv.Låter ni dem sova själva?

• Cia o krabaten

Under året så var jag sällan mer än i rummet bredvid, tex om barnet var på lekfilt eller i gåstolen så kunde jag gå och småplocka lite och lämna in en leksak i nästa rum och sen komma tillbaka osv.
    Efter det så tar de sig mer frihet själva, men de vill gärna ha koll på mig så de brukar hålla sig på samma våningsplan och oftast i samma rum, med undantag för Bolibompa och då städar jag disken i köket  

• La Lola
    Zandra f skrev 2011-10-15 09:39:42 följande:
    Hur klarar ni av att gå på toa med era barn med?Man behöver ju lite stund för sig själv.Låter ni dem sova själva?
    Man behöver? Du kanske behöver.
    Men jag har inga problem att bajsa om Hedda är i badrummet.

Här samsover vi.
    Och när hon sover, innan vi lagt oss, så behöver hon ingen tillsyn.
  • Hedebris

Nej. Just nu ligger vi på sängen och spelar wordfeud. Barnen leker på golvet och i sitt rum. Iof med öppen dörr. Men vi har inte 100% koll. Typ 80%

• Zandra f

Jag kan knappt kissa om ngn står utanför dörren hahah... blyg blåsa kanske. sen skule a int heller vila man abrn är med mig på toa om jag har mens heller. det kan ju verka lite läskigt i tidigt ålder.   

Svar på tråden Har du alltid ditt barn under uppsyn?