• sommar barn

    Vill gå ner i vikt och funderar på att prova Planto slim! Ni som provat vad säger ni?

    Hej! Jag är nu fast besluten att gå ner min övervikt. Jag har googlat lite på preparat som kan hjälpa till på vägen och hittat Planto-slim som ses som en naturlig behandling mot övervikt, och den jämförs som en naturlig magsäcks-operation. (magbolls-operation)

    Följande går att läsa på hemsidan för planto-slim:


    PLANTO-SLIM – den naturliga lösningen


    PLANTO-SLIM är ett certifierat medicin tekniskt hjälpmedel. Kapseln är fylld med ett naturligt växtextrakt från konjaksrot (Amorphophallus konjac) som specialbehandlats. Ämnet i pulvret passerar kroppen opåverkad på naturligt sätt. PLANTO-SLIM har inga skadliga biverkningar.


    PLANTO-SLIM fungerar på liknande sätt som en magbolls operation, där man opererar in en ballong i magsäcken för att fylla ut den.Med en stor skillnad: PLANTO-SLIM är naturlig och utan de komplikationer som en operation alltid kan medföra. PLANTO-SLIM intas före måltiden tillsammans med vätska och sväller sedan upp i magsäcken till ca 200 gånger sin ursprungliga volym. Man upplever då en angenäm mättnadskänsla och äter därför mindre samt kan även ha längre uppehåll mellan måltiderna utan plågsamma hungerkänslor.

    Nu till min egentliga fråga: Du som har testat planto-slim, vad tyckte du? Hjälpte det dig att gå ner i vikt och mer viktigt, kunde du behålla den vikten sen?  


     


     


     


     


     


     
  • Svar på tråden Vill gå ner i vikt och funderar på att prova Planto slim! Ni som provat vad säger ni?
  • RiNan

    Jag är också nyfiken på detta. Står i kö för en gbp men undviker den gärna om det går. Funderar på att beställa en tio dagars kur och se om det fungerar. Man får ju pengarna tillbaka om det inte fungerar så man skulle kunna beställa en månad på en gång. Fast det är lättare att lägga ut drygt 400kr än 1000 Säg till om du provar så kan vi prova ihop och bolla med varandra.

  • sommar barn

    Jag hade missat garantin! Det låter super. Jag är gärna på! Vet dock inte om jag ska prova en 10-dagars kur eller prova en hel månad. Jag tycker hur som helst att det låter som en bra idé att prova tillsammans med någon. Då kan vi som sagt bolla våra frågor och funderingar med varandra. Hur mycket behöver alternativt vill du gå ner i vikt? 

  • RiNan

    Jag har mycket vikt att gå ner, runt 30kg. Du då?
    Funderar på jojoeffekten dock. De säger att man inte går upp i vikt igen men går man på tex nutrilett drar man ju åt kcal och ofta går upp i vikt efteråt. Vad tror du om det? Däremot känner jag nog att jag har mer energi att träna om det så bara försvinner tio kg. Och tränar man är det lättare att hålla vikten.

  • RiNan

    Tycket det är lite skumt att de säger att över 100 000 provat men ingen har skrivit något om det.

  • Themis

    Antingen funkar det inte, och då är det slöseri med pengar

    Eller så har det effekt och då kan man undra hur pass säkert det är eftersom naturmedel inte alls genomgår samma kontroll som läkemedel. Mycket av det som säljs på nätet kan vara direkt skadligt.

    Lite läsning:

    www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2011/Lakemedelsverket-varnar-for-anvandning-av-bantningsprodukter-inkopta-via-internet/

    Lite hjärnkontroll här- om dessa medel funkade på ett någorlunda vettigt sätt, tror ni inte att vården hade kastat sig över dem och gett alla som står i kö för GBP femton burkar var? Tänk så mycket lättare och billigare det hade varit!

    Ta en kopp te + ett glas vatten istället när du blir sugen på nåt, om du håller ut med det funkar det säkerligen bättre (och säkrare!!!) än dessa skitprodukter.

    Friggs rooibos blåbär funkar bra på kvällen när jag blir sugen.


    I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • Themis

    Dessutom kan jag efter sökning i EUs databaser över humanläkemedel och örtläkemedel konstatera att

    -planto-slim inte står registrerat som medicinsk produkt eller

    -Amorphophallus inte står registrerat som naturlig substans/örtläkemedel

    Kolla själva om ni vill:

    www.ema.europa.eu/ema/index.jsp&mid=&jsenabled=true

    Så jag röstar i alla fall på FETFEJK.


    I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • RiNan

    För mig är inte problemet att jag överäter. Jag kan gå utan mat jätte länge vilket gör att kroppen sätter sig i sparläge och när jag väl sen äter suger kroppen i sig all energi den kan. Kan tex på kvällen bli hungrig och äter jag inte på en gång blir jag snabbt svag och illamående. Då blir det aptitlöst med mat och det slutar oftast med att jag lägger mig istället. Om jag då istället känner mig nöjd (dessa ska ju fylla upp magen så att man är mindre hungrig) skulle jag lättare kunna ta mig något att äta. Är sällan sugen på saker och har generellt rätt dålig aptit.

  • sommar barn
    RiNan skrev 2011-10-23 18:38:24 följande:
    Jag har mycket vikt att gå ner, runt 30kg. Du då?
    Funderar på jojoeffekten dock. De säger att man inte går upp i vikt igen men går man på tex nutrilett drar man ju åt kcal och ofta går upp i vikt efteråt. Vad tror du om det? Däremot känner jag nog att jag har mer energi att träna om det så bara försvinner tio kg. Och tränar man är det lättare att hålla vikten.
    Jag önskar gå ner omkring 15 kilo. Jag tänker också på den så kallade jojo-effekten och tänker att man fortsättningsvis behöver tänka på vad samt hur mycket man stoppar i sig efter avslutad kur. Jag tänker att man behöver fortsätta att inte "äta för mycket". Annars läggs vikten på igen, säkerligen! Jag tror också att när man väl har gått ner en del av vikten, så är motivationen säkert starkare att fortsätta gå ner i vikt. 
    Themis skrev 2011-10-23 19:07:44 följande:
    Ta en kopp te + ett glas vatten istället när du blir sugen på nåt, om du håller ut med det funkar det säkerligen bättre (och säkrare!!!) än dessa skitprodukter.
    Självklart skulle det ju vara kanon om man nu kunde göra allt som kan tänka rationellt skulle behövas, men det är ju det som är svårt när man känner sockersug och har lätt för att äta lite för mycket av det som inte borde ätas. 
    Themis skrev 2011-10-23 19:15:08 följande:
    Så jag röstar i alla fall på FETFEJK.
    Visst är det också så att detta preparat kan  "kännas för bra för att vara sant" och det är ju också därför jag "postat" ett inlägg kring denna produkt innan jag väljer att handla den. Jag vill gå ner i vikt, och vill väl som mänga att det ska kännas lite lättare än den långa och tuffa vägen.

     
Svar på tråden Vill gå ner i vikt och funderar på att prova Planto slim! Ni som provat vad säger ni?