• Namnam

Var köper man lösa pärlor och delar?

Jag har en bonusdotter som älskar att göra egna smycken och är jätte duktig.
    Vårat problem är att inhandla material, pärlor etc som blir tokdyrt på butiker som panduro och pärlshoppen.
    Därför undrar jag om ni pysslare kan dela med er av var man kan köpa material på nätet, både svenska och utlänska sajter är välkomna!

Tack på förhandHjärta

• Svar på tråden Var köper man lösa pärlor och delar?
  • Nyfiken gul

prova Tradera - där finns det mängder med pärlor och annat material

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Namnam
    Nyfiken gul skrev 2011-10-15 10:50:58 följande:
    prova Tradera - där finns det mängder med pärlor och annat material
    Vet du några "seriösa" säljare som är bra?
  • Nyfiken gul
    Namnam skrev 2011-10-15 10:53:28 följande:
    Vet du några "seriösa" säljare som är bra?
    har inte tänkt på någon specifik - men att alltid kolla omdömen innan man budar är ju givetvis bra - oavsett vad man tänkt buda på.

det finns en del företag/butiker som har pärlor och pyssel ute på tradera - det ser du rätt snart vilka dom är.
  • Nyfiken gul

bara en snabb titt ute på tradera just nu så är majoriteten av dom som säljer pärlor just butiker

• Fridas Pärlsmycken

Hej!

Vad kul att din bonusdotter har hittat en så rolig hobby . Jag gör också egna pärlsmycken - du kan titta på min hemsida www.kylestorp.se.

Tips på svenska sidor att köpa pärlor på:

www.sirlig.se
    www.parlgrossisten.se
    www.lillaparlan.se
    www.millefiori.se
    www.slojd-detaljer.se
    www.parltorget.se

Jag har själv köpt från de tre första på nätet och det har varit snabba leveranser och ingen frakt ifall man köper över ett visst belopp (som är ganska lågt). Jag har handlat i butiken Millefiori i Göteborg för det är roligt att kunna titta på pärlorna på riktigt ibland. Jag har ännu inte handlat på Slöjddetaljer (som har en butik i Skara), men vet att de har jättemånga roliga saker. Pärltorget har jag inte provat än.

Hör gärna av er till mig om ni har fler frågor - alltid kul att kunna dela med sig av sina erfarenheter!

Lycka till!

Svar på tråden Var köper man lösa pärlor och delar?