• Anonym (TänkOm)

Stånd vid läkarundersökning av penis?

Jag ska göra en undersökning av min penis eftersom jag fått någon slags utslag under förhuden och på ollonet. Undrar lite om det är lätt hänt att råka få stånd vid en sådan undersökning.... Skulle vara så pinsamt, oavsett om det är en kvinnlig el manlig läkare. Har flickvän och regelbundet sex, så det är inte så att jag är "berörningstörstande" down there. Men man vet ju aldrig... Så ni andra killar, om ni har erfarenhet av detta, behöver man oroa sig i denna totalt osexiga situation?

• Svar på tråden Stånd vid läkarundersökning av penis?
  • Anonym (ja)

ja, det är ganska vanligt att man får stånd. Beröring är ju beröring oavsett situation.

• Anonym (TänkOm)

Aj då. Vad gör man/vad säger man..? (Ingenting antagligen.) Visst, läkre mfl är säkert vana vid att det händer, men ändå.

• Anonym (ja)

Ja, de är ju vana och det är ju inget konstigt egentligen. Det innebär ju inte att man är kåt och vill ha sex med läkaren utan kroppen reagerar ju rent tekniskt på stimulans och vem vet det bättre än läkare liksom?

• pluvdo

Nu är jag inte man, men jag kan inte tänka mig annat än att läkare är vana vid att det händer.

• Anonym

Du kan ju prova att göra en massa sexuella saker före på dagen så att du kanske är lite less?

• Anonym
    Anonym (TänkOm) skrev 2011-10-15 15:57:06 följande:
    Jag ska göra en undersökning av min penis eftersom jag fått någon slags utslag under förhuden och på ollonet. Undrar lite om det är lätt hänt att råka få stånd vid en sådan undersökning.... Skulle vara så pinsamt, oavsett om det är en kvinnlig el manlig läkare. Har flickvän och regelbundet sex, så det är inte så att jag är "berörningstörstande" down there. Men man vet ju aldrig... Så ni andra killar, om ni har erfarenhet av detta, behöver man oroa sig i denna totalt osexiga situation?
    Jag har blivit läkarundersökt av en kvinnlig läkare som tog på mig "där nere" och du behöver inte oroa dig. Sex är det sista man tänker på i ett kallt och sterilt läkarmottagningsrum med en läkare som drar på sig engånghandskar för att titta. Hela situationen känns väldigt absurd. Du kommer förstå vad jag menar när det är över...
  • Anonym (BTDT)

Jag råkade ut för detta för ett tag sedan, fick rejält ont och uppsökte vårdcentralen efter att ha pratat med vårdguiden. Tidigare har det bara varit medelålders läkare på min VC (av bägge kön) och det kändes rätt lugn. När jag kommer dit så är det däremot en kvinnlig AT-läkare som verkade vara några år yngre än mig.

Hon börjar med att lyssna på lungor mm och småprata men till sist är det ju dags för själva undersökningen. Hon var superproffsig, vände sig om medan jag drog ner byxorna, på med handskarna och sedan undersökte hon länge och väl - jag tittade åt något annat håll medan hon höll på.

Jag var jättenojig innan för att jag skulle få praktstånd men när jag väl stod där så kändes det väldigt fjärran - det var inte mer upphetsande än om hon hade klämt på min stortå eller knäskål.

Dock satt jag med stånd i väntrummet innan - det var nog en följd av alla "jag får inte få stånd, jag får inte få stånd, jag får INTE få stånd"-tankar som snurrade i huvudet men som tur var lade sig allt det under tiden hon lyssnade på lungor och så.

Och om det nu skulle hända så lär det inte vara första gången heller, jag skulle tro att hon inte ens skulle kommentera det - både hon och jag skulle ju notera vad som hände och det är inte så mycket att prata om.

• Anonym
    hade tänkt gå till en läkare och få snoppen undersökt men är så jävla orolig att få stånd. Vill hellre få det inför en kvinna än en man. Vad föredrar ni? Har ni fått stånd vid undersökning?
  • Anonym (knappast)

Jag kan säga - jag var med min man när han fick sin undersökt och visserligen var läkaren en man, men precis som någon skrev var situationen helt absurd... jag stod bredvid när läkaren klämde på kulorna, sen tog han (den slaka) penisen i ett pincettgrett (med handen alltså) och la över den åt andra hållet... som en slö jättemask eller nåt... det var sjukt skrattretande! Jag har nästan aldrig sett min man penis i slakt tillstånd så hehe, det var en intressant upplevelse. Han har fått den undersökt av en kvinnlig läkare också, inte tillstymmelse till bånge!

• Anonym

Gammal tråd men är kvinnlig, ung läkare och trots att jag undersökt en hel del penisar så har jag aldrig ens tänkt på om männen haft stånd eller inte. Låter kanske absurt men fokus ligger på helt andra saker för min del. 

• nervös

Jag har funderat på att undersöka mig  men vågar inte. skulle var såå otroligt pinsamt att få stånd. vilket jag säker får också. Men skulle jag ta mod till mig så skulle det nog kännas bättre med en kvinna som kollar på den.

• Anonym (Doktorinna)

Arbetar också som läkare och vid mer än ett tillfälle varit med om unga män med stånd vid undersökning. Ärligt talat skiter man i det, tycker mest lite synd om dem för jag kan inte tänka mig annat än att det är pinsamt. Vad man däremot reagerar på är de dementa gamla gubbarna på äldreboendena som uttalat försöker få en att lägga sig ner i dera säng. Där vet man inte om man ska skratta eller gråta.

• Anonym (brr)

Gammal tråd ja.
    Har med den rädslan ifall jag någon gång skulle behöva få min penis undersökt. Som tur är har jag sluppit, sånär som på när man fick visa den för en läkare när man mönstrade.

Däremot har jag varit med om att en läkare varit och grävt med ett eller två fingrar i röven på mig, två gånger! Första gången var när jag hade nån jävla varböld där. Det blev sjukt nervöst när jag fattade att det var det han skulle göra.
    Andra gången skulle läkaren känna på ändtarmen. Båda gångerna blundade jag och försökte tänka stenhårt på något helt annat. Det hjälpte lite. Kändes bara lite kallt med glidmedlet.

Kan tänka mig att det skulle bli något liknande vid en penisundersökning, att jag skulle tänka mig bort rejält mycket.

• Anonym (känslig)

Upp till dig själv !  Jag hade självklart valt en tjej även om det skulle hända grejjer där ner! Skulle kännas väldigt konstig med en man som pillar och känner på den

• Anonym (ej)

Min man blev nyligen undersökt av en manlig gynekolog, han var också lite rädd för att få stånd. Men han sa att det kändes så fjärran så trots beröring så var han aldrig i närheten av att få stånd. Snoppen var som en kroppsdel som lämnat honom ;)

• Anonym (knappast)
    Anonym (ej) skrev 2013-12-20 00:53:48 följande:
    Min man blev nyligen undersökt av en manlig gynekolog, han var också lite rädd för att få stånd. Men han sa att det kändes så fjärran så trots beröring så var han aldrig i närheten av att få stånd. Snoppen var som en kroppsdel som lämnat honom ;)
    Eller hur. Det är ju knappast så att man ligger där och blir upphetsad när man ligger med benen i vädret hos gyn och h*n sticker in saker i muffen. Det är mer "uh, är det klart snart???"
  • pinsam

Var orolig för att få stånd första gången också! valde en kvinnlig läkare och fick det också. När undersökningen väl började tog det inte lång tid en den reste sig. Pinsamt som fan!=(

Svar på tråden Stånd vid läkarundersökning av penis?