Jag råkade ut för detta för ett tag sedan, fick rejält ont och uppsökte vårdcentralen efter att ha pratat med vårdguiden. Tidigare har det bara varit medelålders läkare på min VC (av bägge kön) och det kändes rätt lugn. När jag kommer dit så är det däremot en kvinnlig AT-läkare som verkade vara några år yngre än mig.
Hon börjar med att lyssna på lungor mm och småprata men till sist är det ju dags för själva undersökningen. Hon var superproffsig, vände sig om medan jag drog ner byxorna, på med handskarna och sedan undersökte hon länge och väl - jag tittade åt något annat håll medan hon höll på.
Jag var jättenojig innan för att jag skulle få praktstånd men när jag väl stod där så kändes det väldigt fjärran - det var inte mer upphetsande än om hon hade klämt på min stortå eller knäskål.
Dock satt jag med stånd i väntrummet innan - det var nog en följd av alla "jag får inte få stånd, jag får inte få stånd, jag får INTE få stånd"-tankar som snurrade i huvudet men som tur var lade sig allt det under tiden hon lyssnade på lungor och så.
Och om det nu skulle hända så lär det inte vara första gången heller, jag skulle tro att hon inte ens skulle kommentera det - både hon och jag skulle ju notera vad som hände och det är inte så mycket att prata om.