• ebben

middagsbjudning-VAD?

alltså.ska laga mat o bjuda en bekant på middag-jag är typ matlagningsidiot,så ge tips på ENKEL o god bjudmat,som inte ens jag kan misslyckas med.
    Vill gärna ha nå typ fläskfile eller kyckling typ,inte fisk o inte så man måste stå o steka kött i skivor typ varför sig......
    Nåt tips
    ENKELT,gott,o gärna så det blir mycket....   

• Svar på tråden middagsbjudning-VAD?
  • Babyystar

Baconlindad kyckling med typ brieost eller fetaost i och sedan potatisgratäng till det!

• Fridas Pärlsmycken

Förrätt? Skivad eller halv avocado med färdig räkröra på.

Varmrätt - Bryn hela fläskfilén i panna (krydda), lägg sedan in i ugn tills den är genomstekt - köttet klart!

Köp färdig potatisgratäng - finns i påsar i kyldisken och smakar riktigt bra! Man kan "pimpa" med vitlök om man vill också. Kan värmas i micro.

Köp färdig sås!

Efterrätt? Köp färdig kladdkaka eller blåbärspaj - finns i frysdisken i påsar, men måste lagas till i ugnen.

Enkelt och gott!

• ebben

tack för tipsen. Lät riktigt gott.....
    baconlindad kyckling skulle jag gärna göra-fast är rädd att jag gör den för torr,är alltid rädd att den är rå......hur gör man i så fall? måste man ha termometer? det är kanske säkrast?

o tipset på avocado där gav mig en ide!! typ göra nån liten sak med räkor o avocado o nå mer i ett litet "glas" typ....vet inte vad jag ska kalla det.att man har i tärningar.....avocado o kanske melon? går det m räkor tro?   

• ebben

tror det blir nåt sånt här.....:

förrätt: räkcocktail m avocado o apelsin     (lite av varje i den,men lätt bara att hacka ner typ

varmrätt: kycklinggratäng       (hittat ett recept m creme fraiche o senap o lite av varje......)

efterrätt: hemgjord kladdkaka o lättvispad grädde eller vaniljsås      (kladdkaka kan jag faktiskt göra )

eller nåt med fikon? gillar det men måste leta recept på nå gott m fikon i så fall......      

• Watchbitch
    ebben skrev 2011-10-15 18:32:25 följande:
    tror det blir nåt sånt här.....:

förrätt: räkcocktail m avocado o apelsin     (lite av varje i den,men lätt bara att hacka ner typ

varmrätt: kycklinggratäng       (hittat ett recept m creme fraiche o senap o lite av varje......)

efterrätt: hemgjord kladdkaka o lättvispad grädde eller vaniljsås      (kladdkaka kan jag faktiskt göra )

eller nåt med fikon? gillar det men måste leta recept på nå gott m fikon i så fall......      
    Låter gott!!
    (hoppa över fikonen idag )

Lycka till!!
  • ebben

ja,jag skippar fikonen......

• ebben

det är min makes kusin vi ska ha på middag,o vi träffar typ aldrig henne......men hon är en härlig person så det blir toppen ,men man vill ju bjuda på nå gott.
    måste kolla in vad vi ska ha för vin till kycklingen bara. 

Svar på tråden middagsbjudning-VAD?