• Anonym

Har du nånsin hört tala som någon som blivit gravid av

att killen kommer utanför slidan? Typ på snippan, magen eller i håret? Det verkar klart sjukt, tror inte på det.

• Svar på tråden Har du nånsin hört tala som någon som blivit gravid av
  • Luullis

Ja. man kan ju bli gravid av försats också.

• Anonym

Jo det har jag hört, men inte att man blir gravid att killen sprutar utanför.

• Lily of the Hollow

Om han sprutar på blygdläpparna är det väl inget fenomen direkt. De kan ju simma. Men att ta sig från håret till slidan känns väl rätt otroligt. Om de inte får hjälp på traven då'rå!

• Luullis
    Anonym skrev 2011-10-15 18:50:20 följande:
    Jo det har jag hört, men inte att man blir gravid att killen sprutar utanför.
    Alltså, spermierna kan inte vandra från huvudet och krypa in där dom ska. Men, man kan ändå bli gravid om killen kommer utanför, men inte av spermierna som hamnat vart du nu vill, utan av det som kan komma innan.
  • Anonym

Då förstår jag :) Så om han drar i den själv och kommer på mig så blir jag inte gravid även om det kommer på håret eller nära blygläpparna. Pust. Jag vill verkligen inte bli gravid nu.

• SilverLadyG

spermier är inga supermän samt saknar de sinnesorganSkrattande. Hur kan de ta sig från blygdläpparna till slidan själva? Eller från håret? Om han skulle smeka dig med fingrarna och penetrera hålet med fingrarna så hjälper han spermier att komma in till slidan. Då har vi en möjlighet, men oftast behöver spermier kraften av en orgasm, alltså att de ska sprutas upp från slidan. Om du tvättar bort dessa direkt och de kommer inte i slidan är möjligheten nästan 0. Men du ska veta att killar kan få försatser innan de kommer, och även flytningar från hans penis under penetration kan innehålla spermier så chansen till graviditet finns där.

• Anonym (Sekret)

är du mitt i ägglossning och har rikligt med spermieledande sekret och sperman kommer i närheten av slidmynningen. Ja, då kan du bli gravid.
    Alltid svårt att bevisa förstås, men det finns kvinnor som satt sig på sperma och blivit gravida. Och min egen mamma blev gravid utan att de legat med varandra. Tror henne. Hon gjorde sen abort.

• SilverLadyG
    Anonym (Sekret) skrev 2011-10-15 20:58:42 följande:
    är du mitt i ägglossning och har rikligt med spermieledande sekret och sperman kommer i närheten av slidmynningen. Ja, då kan du bli gravid.
    Alltid svårt att bevisa förstås, men det finns kvinnor som satt sig på sperma och blivit gravida. Och min egen mamma blev gravid utan att de legat med varandra. Tror henne. Hon gjorde sen abort.
    1 på miljonen! Nej att sätta sig är inte tillräckligt, möjligen om din mor kissade efteråt och torkade sig på det sätt att hon fick sperma i slidan. Möjligen vill din mor skrämma digSkrattande
  • Anonym

Mannen måste komma i kvinnans slida för att hon ska kunna bli gravid. Däremot kan vi män, när vi är riktigt upphetsade, spruta ut lite sperma utan att komma "riktigt" och ändå fortsätta ha sex och vara styva. Det brukar kallas försats. Den försatsen kan räcka för att bli gravid, även om chansen/risken fortfarande är ganska liten.

Alltså är avbrutet samlag ingen säker preventivmetod, även om det är långt mycket säkrare än om mannen inte drar ut sin penis alls och kommer i kvinnan.

• Anonym (Har)

Jag har en dotter som har blivit till utan penetrering, han sprutade vid öppningen och en rackare var tydligen väldigt enveten och kämpade sig in. Min teori är att det var för att jag onanerade mig till en orgasm direkt efteråt. Så den/de fick lite draghjälp.. Vad vet jag. Resultatet är i alla fall snart 6 år gammal. 

• IsDimma

Eftersom försatsen kan innehålla spermier spelar det ingen roll om han sen kommer över dina fötter, i ditt ansikte, i ett glas, på lakanet eller var fan som helst. Du kan bli gravid ändå!

• kexkille
    IsDimma skrev 2011-10-15 22:26:45 följande:
    Eftersom försatsen kan innehålla spermier spelar det ingen roll om han sen kommer över dina fötter, i ditt ansikte, i ett glas, på lakanet eller var fan som helst. Du kan bli gravid ändå!
    Precis.....
    Kommer alltid nån droppe innan själva sprutet kommer!
    Killar drar i regel ut mellan droppe o sprut och inte innan droppen så att säga!
  • Anonym (Sekret)

Har man inte haft samlag alls men sperma är i närheten av slidmynningen och man har rikligt med spermieledande sekret, ja då kan man bli gravid. Men man kan inte bli gravid om man inte har spermieledande sekret, även om killen spruta inuti slidan.
    Och nej, det var inte min mamma som satte sig i sperma, det är ett annat beskrivet fall i USA.
    Och, kul tänkt, men min mamma har aldrig velat eller behövt "skrämma mig".

TS jag föreslår att ni pratar ihop er om en bra preventivmetod som funkar för er bägge. Om du vill ha sex själv.
    Jobbigt att vara orolig och trist att inte kunna ha skönt bägge två oavsett var sperman hamnar. 

Svar på tråden Har du nånsin hört tala som någon som blivit gravid av