koppla ur airbag eller ny bil?
Hej
Vad är mest lönsamt ur bilens andrahandpris, att koppla ur airbag eller sälja den och köpa en ny bil utan airbag på passagerarsidan
Hej
Vad är mest lönsamt ur bilens andrahandpris, att koppla ur airbag eller sälja den och köpa en ny bil utan airbag på passagerarsidan
Att koppla ur airbag går väl på runt en tusenlapp. Dock ska väl nämnas att mig vetligt så kopplar dom bara ur den elektriskt då och plockar inte bort sprängpatronen, som i extremt sällsynta fall kan utlösas av statisk elektricitet.
Jag kollade pris på att koppla in airbagen på en V70 och frågade då samtidigt hur mycket det kostar att koppla ur den.
Koppla ur: Gratis
Koppla in: 500 + moms
På toyota så kan man koppla ur å koppla i själv!!!
sätt ungen där bak istället. det ska jag göra och det rekommenderas av verkstäderna med.
boardriver: mm hur lätt är de då inte å krocka om barnet tok skriker för att hon/han tappat nappen lr nåt å du ska sträcka dig bak å hjälpa till?..Ska du stanna varje gång de händer?!!
Vår airbag e urkopplad men Prinsessan får sitt bak i allafall... Det sitter fortfarande en "bomb" där... Om man får stanna och fixa nappen så tar jag det...
I mitten bak bör barnet sitta ändå.. så häng inte upp dig på airbagen..
Barn brukar inte skrika SÅ mycket när man kör... om man sertill att dom har fått mat innan, men det är ju obligatoriskt !!
Att en airbak ska lösa ut efter att den är urkopplad finns "nästan" inte, men det kan hända så om dom inte plockar bort patronen vid utkopplingen tycker jag inte att det är någon ide att ha barnet fram.
Du tror inte du krockar ifall du börjar leta efter nappen i framsätet??
Vi har barnet bak och har haft så i 8 1/2 månad nu och jag tror vi har fått stanna 4-5 ggr under denna tid då vi har kört ca 3000mil. Mitt tips : Barnet bak och stanna ifall det behövs, och jag hoppas att dom som har barnen fram också stannar och inte börjar leta för en sådan vill inte jag möta.
vi hade förut en seat ibiza års modell 97 med airbag fram och jag tog hjälp av polaren som är bil mek och vi åkte till en bil skrot , vår ibiza var en gti/cupra och på dom finns det inget handsfack fram bara airbag men på ibiza med lilla motorerna är dom utrustade med handsfack fram så vi skruvade loss hela airbagen med spräng bomb och kudden och allt köpte loss ett handskfack på skroten och skruvade dit , perfekt passform och så vart det klart . så om det finns nån här med en seat ibiza års modell 96-99 så kan jag förklara lite mer bättre om det låter intressant.
Vi kommer solklart att ha barnstolen bak. Känns som om det är absolut säkraste platsen i bilen (i mitten).
Har en Ford Mondeo 05:a och lämnade in den för att ta ur Airbagen (hutklst - 3500 kr) men då tog de bort sprängkapsel och allt. Ytterliggare en sam som de tog bort som jag inte hade reflekterat över var bältesträckaren...vet inte om det var nödvändigt....de kommer i allafall ta 3.500 kr för att sätta tillbaka s***en igen....
Hos Volvo 850-serien är det mycket enkelt att ta ut hela sprängsatsen på ett sådant sätt att man kan återmontera den utan konstigheter igen.
Det hela tar ungefär 10 minuter och kräver bara några små nycklar för Torx-skruvar.
hej, hmmm hade stt fram emot att vara "tvungen" att köpa en ny bil, har en Volvo V70 -01 så en nyare modell hade ju aldrig varit fel...men det dröjer till sommaren då bebisen beräknas komma