• Annika123

Er godaste mjuka kaka?

Ska baka en mjuk kaka idag men har helt tappat fantasin! Så tacksam för era bästa recept, tex tigerkaka eller liknande. Bakade en tigerkaka förra helgen som jag fick slänga (!!) för den blev så torr...så har ni ngt grymt recept på det eller annan god mjuk kaka hojta gärna till:)

• Svar på tråden Er godaste mjuka kaka?
  • Kilsbergen

Satsa på morotskaka om du vill ha en saftig kaka. Så god, saftig och hållbar! Ska googla fram ett bra recept till dig.

• Annika123

Tackar! Ser smaskigt ut!! Är lite lat idag och orkar inte handla och typiskt nog har jag varken morötter eller banan hemma, men sparas definitivt för framtiden

• Lördagkväll

Banankaka är så jäkla gott och om man vill kan man ha i både lite chokladbitar och nötter i.. mmmmmmmums

• Annika123

Mm supergott!! Bra tips!

Jag tror det blir en tigerkaka ändå idag..ngn som har ett bra recept?:)

• Pimpinellan

Kanelkaka med kaffe och ingefära. Har med råge gått hem hos alla jag bjudit den på. Kan återkomma med recept om du vill. Glad  Även min vanliga sockerkaka med kardemumma är supergod och definitivt inte torr.

• Sladdisa

En Björnkaka!
    Som eg är en sort av mjuk pepparkaka. Med kanel o kardemumma!
    :) Mmm. Ska baka en imon tror jag :)

• Jexxica

Jag har massor av smaskiga recept på mjuka kakor! Jag bakar lite på vad som finns hemma, det som är på väg att bli dåligt.
    Släng ihop en citronsockerkaka: jexxicaa.blogg.se/2011/april/utkast-april-12-2011.html eller i kladdkakeform med citron eller apelsin: jexxicaa.blogg.se/2011/september/syrlig-citronkladdkaka.html
    eller om du är chokladfantast som jag, gör då denna: jexxicaa.blogg.se/2011/october/oreo-mud-cake.html
    Mvh Jessica

Svar på tråden Er godaste mjuka kaka?