• Lizzan89

    Bästa förskolorna i Västerås???

    Har börjat fundera över förskola till vår dotter. Än är det ett tag kvar förstås, men som jag fattat det så bör man ställa sig i kö redan nu.

    Vi bor i Västerås och har bara bott här drygt 1 år.. har ingen aning om vilka förskolor som finns, och vilka som är bra.

    Så ni Västeråsare: Vad rekomenderar ni och varför?? Vi bor på Hammarby och endast en av oss har körkort.
    Så det ska helst vara cykelavstånd, eller möjligtvis nånstans där det är bra och täta bussförbindelser.

  • Svar på tråden Bästa förskolorna i Västerås???
  • NummerTvå0710

    Jag bor i Västerås och har två barn, nu bor vi lite utanför men jag läser till förskollärare så lite koll har jag. Vet inte exakt var ni bor på Hammarby men på morkullegatan (vetterstorp/råby) finns en reggio Emilia förskola den ska vara jätte bra har jag hört. Emilia något tror jag den heter. 

    Gå in på Västerås stad sida och sedan skola/förskola och kolla vad som finns i er närhet och besök sedan några förskolor det är mitt bästa tips! 

  • Lizzan89

    Ska absolut kolla upp det då :) Har för mig en bekant också rekomenderat den förskolan !


    Thea | 110826 | 4275 g, 54 cm <3
Svar på tråden Bästa förskolorna i Västerås???