Laktosfri mjölkersättning
Jag har en bebis på nio veckor, hon kan inte äta laktos.
Finns det verkligen ingen annan ersättning än Nutramigen? Hon vägrar nämligen äta mer än 40-50 ml åt gången.
Jag har en bebis på nio veckor, hon kan inte äta laktos.
Finns det verkligen ingen annan ersättning än Nutramigen? Hon vägrar nämligen äta mer än 40-50 ml åt gången.
Är hon verkligen laktosintolerant och inte mjölkproteinallergisk? För en äkta laktosintolerans är fruktansvärt ovanligt, men en mjölkproteinallergi är väldigt vanligt.
Och jodå, det finns gott om andra komjölksfria ersättningar, prata med den läkare som skrev ut nutramigenet åt dig. Althera funkar bättre för en del, tex. En del barn tar nutramigen om man blandar i lite vanilj.
Hej! Ja hon är verkligen laktosintolerant, så hon måste vara ovanlig
Söker namn på fler ersättningar som inte innehåller laktos...
Hej! Ja hon är verkligen laktosintolerant, så hon måste vara ovanlig
Söker namn på fler ersättningar som inte innehåller laktos...
Våran son är misstänkt komjölkallergiker så då kör vi enbart mjölkfritt.. Vi använder Althera men den å Nutran innehåller laktos så då borde ni få en annan ersättning i så fall..
Laktosintolerans brukar uppträda vid 6-7 årsåldern (undantag finns såklart)
Laktos är otroligt ovanligt hos spädbarn då bröstmjölken innehåller mjölksocker (laktos) och den "ska" alla små barn tåla (enligt min sons dietist) så inte för att misstro dig men har du fått förklarat för dig vad skillnaden mellan komjölksallergi å laktosintolerant är?
Nu blev jag osäker men Althera innehålelr laktos men Nutran blev jag osäker på nu..
Men hursomhelst så hoppas jag att ni hittar en sort som eran bebis vill äta
Althera innehåller laktos, men inte nutra. Det är ont om ersättningar i Sverige som inte innehåller laktos, vilket är synd.
Althera innehåller laktos, men inte nutra. Det är ont om ersättningar i Sverige som inte innehåller laktos, vilket är synd.