• Anonym (Tunnhårig)

Tunnhårighet - kvinnor!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 15:00
    Hej!

Jag är en kvinna på 28 år. Fick barn för två år sedan och då började jag tappa mkt hår efter förlossningen. Det går nu i perioder då jag tappar mkt hår! Har märkt att mitt hår blivit tunnare och jag mår så dåligt över detta. Jag skäms att gå och klippa mig för att ingen skall kommentera att jag är tunnhårig! Jag har läst mkt på nätet och funnit en laserborste som skall vara bra - folilaser Har ngn provat borsten. Är den så bra som den låter? Ni med samma problem, har Ni provat ngt som verkligen varit bra och som fått Ert hår att växa ut igen!

• Svar på tråden Tunnhårighet - kvinnor!
  • Anonym

Nu skrev du ju inte så mycket... Jag har tappat hår de senaste 3 åren- och är rätt så trött på alla som säger det är normalt. Bara jag tänker på det blir jag olyckligt... och vad ska jag göra åt det liksom????

Jag bara sörjer över den jag en var....  

• Anonym (Tunnhårig)
    Anonym skrev 2011-10-16 14:59:45 följande:
    Nu skrev du ju inte så mycket... Jag har tappat hår de senaste 3 åren- och är rätt så trött på alla som säger det är normalt. Bara jag tänker på det blir jag olyckligt... och vad ska jag göra åt det liksom????

Jag bara sörjer över den jag en var....  
    Tack för ditt svar... Ingen annan ser problemet för min del oxå. Min syster exempelvis ser ej det jag ser! Har du provat ngt?
  • Neko

Jag tänker att det är ju normalt att tappa hår efter förlossningen men två år senare borde du inte längre göra det och mycket av håret du tappat borde ha börjat växa tillbaka... men eftersom det inte blev så, kan det vara att du har fått någon hormonförändring efter förlossningen?

• Anonym (Tunnhårig)

Jag har inte tappat hår konstant i två år, utan det har gått i perioder. Har just nu en period då jag tappar mkt hår! Det jag tappade efter förlossningen har vuxit ut igen, har småhår lite överallt i håret. Hur vet man om man haft hormonförändring?!

• Anonym
    Neko skrev 2011-10-16 15:16:36 följande:
    Jag tänker att det är ju normalt att tappa hår efter förlossningen men två år senare borde du inte längre göra det och mycket av håret du tappat borde ha börjat växa tillbaka... men eftersom det inte blev så, kan det vara att du har fått någon hormonförändring efter förlossningen?

Nej just det jag inte gillar när folkm säger- att det är normalt efter förlossningen- men det slutade liksom aldrig.
    jaghar funderat på foliactive, priorin och viviscal-men efter en koll på vad det kostar så tiger och lider jag i det ysta. 
  • Anonym (Tunnhårig)
    Anonym skrev 2011-10-16 15:29:24 följande:
    Nej just det jag inte gillar när folkm säger- att det är normalt efter förlossningen- men det slutade liksom aldrig.
    jaghar funderat på foliactive, priorin och viviscal-men efter en koll på vad det kostar så tiger och lider jag i det ysta. 
    Mmm, har man ingen garanti på att det hjälper vill man inte lägga ut pengarna! Har även kollat på peruker. Det är oxå väldigt dyrt. Usch jobbigt problem, har du varit i kontakt med ngn läkare?
  • Anonym

Det läkaren kan kolla är om man har fel på sköldkörteln- annars ser dom  ingeting. Så nej jag har inte varit där, men för att få peruk via landstinget så måste jag dit förr eller senare.

• Anonym

Jag har använt recrea i snart ett år och ätit kosttillskott och jag tycker faktiskt att det har blivit lite bättre. Jag har fortfarande så tunt att jag inte kan ha mittbena t.ex. men med blonda slingor ser det faktiskt helt ok ut nu. Jag har även klippt ganska kort (robyn-frisyr med lång lugg), som gör att jag ser ut att ha mer volym.

• Anonym (magn.)

Jag tappade otroligt mycket hår tidigare. Jag började äta vitamin B5 vilket fick det att minska men så fort jag slutade med vitaminerna så rasade håret igen. Jag provade järntabletter vilket också hjälpte för stunden. Sen tog jag magnesiumtillskott. Det fungerade! Behöver inga tillskott mer, mitt hår är normalt nu. Kan vara värt ett försök, det är vanligt med magnesiumbrist i Sverige.

• Anonym (också tunnhårig)

Jag tror tyvärr inte att så mycket hjälper annat än att tiden får ha sin gång. Dyra piller för att få tillbaks håret är jag lite tveksam till men en kompis hade testat att äta tillskott av B-vitamin och det hade hjälpt henne, påstod hon.

Själv var jag nästan helt utan hår på hjässan för två år sedan. Jag märkte stora hårtussar på kudden, i duschen och på jobbet vid tangentbordet. Jag vågade till sist näsan inte gå ut för det kändes så hemskt och försökte dölja det med mössor med mera. Nu har jag fått lite hår tillbaks men inte så mycket jag hade förr. För mig handlade det om pykisk stress efter min skilsmässa. Nu när jag mår bättre har håret kommit tillbaks av sig självt. Min läkare trodde inget skulle hjälpa annat än tiden.

Kände också en kvinna som var väldigt tunnhårig, när hon blev pensionär så växte hennes hår helt plötsligt ut igen, tack vare att hon slapp den stora stressen på jobbet som hon alltid hade upplevt.

Ge inte upp, för de flesta så vänder det och håret kommer tillbaks.

• Anonym (Tunnhårig)

Finns det bra peruker, billiga som inte är äkta hår (dem är oftast svnindyra) och som ser äkta ut? Ngn som använder och kan komma med bra tips?!

• Anonym (Jag också!)

Jag har tappat mycket hår i 2 år nu, jag äter Priorin och sprayar Recrea. Problemet med Recrea är att har man en gång börjat kan man inte sluta för då ramlar håret av i raketfart efter 3 månader. (tro mig, jag har provat) :O Dessutom har jag fått ökad hårväxt på andra delar av kroppen av Recrea. Jag måste numera raka armarna som fått mörkt hår istället för de ljusa tunna fjun jag hade innan. Och ansikte, bröst och axlar får massor med fjun hela tiden och jag måste verkligen kämpa för att försöka vara hårfri på kroppen men behålla håret på huvudet. Jag har långt hår och det ser relativt normalt ut när jag har mössa på mig, men uppe på huvudet glänser hårbotten igenom. Jag skäms. Jag går ingenstans utan någonting på huvudet. Men du.. jag tror att laserkammen är båg och bedrägeri så vill du lägga pengar på någonting så satsa på ett läkarbesök för att utesluta vitaminbrist och sköldkörtelproblem, och ta Priorin eller Viviscal. Det kan hjälpa.
    Jag var själv inne på laser ett tag. Besökte även en laserstudio.. Om du vill ha resultat av laser måste lasern vara så stark som dom bara kan erbjuda på en laserstudio/klinik. Sen (eftersom laserbehandling också det är en livslång behandling som endast har effekt under själva användandet) så kan du bibehålla effekten med en laserkam hemma. Jo förresten, det ska finnas en laserhjälm man kan beställa, DEN säger folk fungerar bra, men den kostar! Ta en titt på den här sidan: www.lookgood.se Där står det mesta, och det finns ett jättebra forum!! :)  

• annajoh70
    Man blir ju lätt osäker på vad som kan fungera och vad som inte fungerar. Det blir ju snabbt höga kostnader att prova det ena och det andra. Jag har ju viss hårväxt, skulle det kunna fungera med schampoo och balsam som är anpassat för tunnhårighet? Jag har funderat på dessa produkterhttp://www.yourwellness.se/for-honom/honom-harvard/behandling men det finns ju hundratals andra produkter som dessa. Har de samma funktion men är olika varumärken??? Är det någon som har koll?
  • Anonym (julia)

Tappade mycket hår under amning, stora tossar helt fruktansvärt. Det ordnade upp sig av sig själv sen.

Men hade också som du många små hår som växte ut under en period det berodde på stress sa min frisör.. så stressar du mycket? Jag såg ut som en igelkott den perioden, bytte jobb och 6 månader senare var det mycket bättre.

• carlando

Min sambo började förlora en hel del hår när hon ammade, detta är tydligen väldigt vanligt men efter amningsperioden var det fortfarande glest. Hon testade folilaser och fick lite tjockare hår, men det verkar som laserkam fungerar bra för vissa och sämre för  andra Här beställde  hon  www.tapparhar.se/ 
    Det kanske även var kostvanorna som påverkade håret, vi äter nog bättre nu än när sonen var liten.
    Hälsn Carla

Svar på tråden Tunnhårighet - kvinnor!