• Wielkip

Ni med liten gravidmage;

Ni som inte fick någon som helst gravidmage innan v.20;
    Hur stora blev ni?
    Jag är snart i v.21 med första barnet, känt sparkar sen v.15 men det syns verkligen NADA, (har haft den lilla spetsen sen innan jag var gravid)
    så jag är lite nyfiken på ifall jag kanske slipper megabollen till mage..

Lägg gärna upp bilder på er i v.20 och sen i slutet för att visa skillnaden :)

Väntar en flicka med BF: 8 mars 2012 Http://Minifohlinis.blogg.se
  • Svar på tråden Ni med liten gravidmage;
  • mamma2kids

vilken söt liten mage.så såg jag ut med ettan.va fett orolig på ul v.18 trodde ärligt att magen var tom hehe

• Serpentis

Antar att det är första gången som du är gravid? :) Kommer ihåg att min man väntade på min mage ända fram tills hmm måndad 5-6 :P till sist gav han upp :) Jag blev inte stor alls, men fick en sådan(enligt mig)söt, liten gravid mage vid slutet.. :)  
    Som jag har fått det enkelt förklarat av barnmorskan, vissa barn gömmer sig liksom djupt inne i magen, vilket gör att man får en liten mage, andra utvecklas liksom utanför om du förstår hur jag menar? därav blir magen synlig nästan direkt samt större. 
    Fast måste säga att nu, graviditet nr två, syns magen lite mer tydlig än förra, är i vecka 7 och min mage syns nu nästan lika mycket som din. 

Många som svarar ser jag ;)

• Benjimom

Jag var likadan när jag var gravid med min son. När jag hade gått över tiden med 10 dagar trodde folk att jag var gravid i 5e-6e månaden. Jag tyckte jag va stor framtills jag mötte andra som va lika höggravida som jag då kände man sig liten haha ^^

• Serpentis

hehe inget att klaga över eller hur? :) Hur var det med gravidkläder för dig Benjiimom?  Själv var det bara några grav toppar som jag köpte och några tröjor men byxor däremot blev mina egna,vanliga icke gravida enda fram tills slutet :) Ekonomisk var jag helt enkelt hehe

• Berk12

De finns de med mindre magar. Här var min. Första bilden är från v. 22-23 (något sådant)
     och andra 35+3. Det syns lite på mig på första bilden då jag var helt platt innan.
    Jag är ju gravid nu igen med bf 26 mars det syns mycket mer men inte alls jättemycket (för de som känner mig syns det iallfall)
Svar på tråden Ni med liten gravidmage;