• Mikka82

Apoteket hjärtats graviditetstest, pålitligt??

Undrar om någon testat med apotekets (hjärtats, inte ACO) grav. test??
    Jag testade på bim+1 då mensen inte dykt upp (den är aldrig sen). Idag är jag på bim+2 och det finns inte ett tecken på att mensen är på väg ens... brukar alltid ha bruna flytningar kanske 4 dagar innan mens, men inte ens det har jag fått! Visserligen är det första mensen sen jag tog ut min kopparspiral. Jag tog ut den i samband med förra mensen, i slutet av den.

Men jag känner mig gravid....lite ont i brösten, TRÖTT, molande värk till och från....
    är det någon som kan rekommendera ett annat test??

• Svar på tråden Apoteket hjärtats graviditetstest, pålitligt??
  • Mikka82

Usch, vad tråkigt!  :( Visade dom att du inte var gravid fast du var det?? Eller tvärtom? :P Har läst att det finns såna test också tydligen... Vilket test använde du efter att du använde apotekets hjärtats? Känns inte som jag vet vilka som är pålitliga och inte...lite förvirrande! :/

• Mikka82

Men usch vad hemskt att få gå och tro att det är en liten i magen men så visar det sig att det är fel!!!! Förstår din frustration emot dessa test.

Någon mer som har någon erfarenhet om dessa test, eller nån som kan ge tips om nåt test som är pålitligt? :D

• Hoppfull84

beställ testlagrets! du får 20 test för typ 80spänn och man får dem hem i brevlådan dagen efter. pålitliga och lätta att tyda. kul också att ha så många för då kan man se hur strecket blir starkare o starkare (=

• Mikka82

Tack ska du ha för tipset Hoppfull :) Jag har alltid gått och trott att de billiga testerna är krafs, och de här dyra digital CB är bra grejer, men det kanske inte alls stämmer :P Jag som fått för mig det bara....
    Ska kolla in sidan :)

• Hoppfull84

jag testade iaf slut på alla mina 20 (tog ett om dan efter att vi plussat, blev testgalning hehe)och inget av dom var otydliga eller trasiga eller gav felaktiga resultat.

i början var själva teststrecket väldigt svagt (men jag testade första gången på bim-3) men sen blev det lite tydligare för varje dag.

lycka till!

• Mikka82

:D Vad roligt det lät!!! Ska beställa därifrån och hoppas på att det inte visar nå mer negativt :/ Då vet jag inte vad som kan vara fel.... Tack så mycket! :D

• Mikka82

Hoppfull: Köpte du sticka, stav eller kasett?? Förstår nog inte skillnaden :P Jag vill gärna samla urinet i en bägare och testa på det viset. Vilket test är bäst att köpa då? Stickorna ser så....konstiga ut! :P Är de svåra att läsa av?

• Hoppfull84

jag köpte stickor. man kan antingen pinka på stickan eller i en kopp och sedan doppa stickan i den.
    nej de är inte svåra att läsa av. man doppar ena änden och då ser man hur förgen kommer igång när det sugs upp. sedan samlas färgen i ett streck som är kontroll streck typ bara för att visa att testet funkar. och är man gravid syns även ytterligare ett streck. dvs två streck = preggo, ett streck = inte preggo. lättare kan det inte bli

här är mina första test man doppar liksom bara den yttersta delen till vänster i bild i mitten ser du strecken den blå delen är bara till att hålla i så man inte får på fingrarna =P
  • Hoppfull84

på bim +6 eller 7 nånting var båda strecken lika starka, men testade slut på alla 20 ändå hehe

• Mikka82

Nu har jag beställt, så jag borde ha dom här på tisdag :) På onsdag morgon smäller det....om nu inte mensen har dykt upp förståss! Jag beställde 10 st :) Tack för en bra förklaring och jättebra bilden!!!

• Fru Gustavsson

för mig visade apoteket hjärtats test rätt. gravid. Däremot testlagrets stickor har jag fått spökisar på

Hur man än vänder sig har man arslet bak
Svar på tråden Apoteket hjärtats graviditetstest, pålitligt??