• På drift

Skulle ni döpa er lilla dotter till Britta?

Jag tycker det är jättefint och passar vår lilla tös bra. Men jag är orolig över retande sedan när hon blir lite äldre. Jag vet att man inte ska ta hänsyn till sådant, att det är att låta retstickor vinna men jag vill ändå höra era spontana åsikter och tankar kring detta.

• Svar på tråden Skulle ni döpa er lilla dotter till Britta?
  • Kodjuret

Nej det skulle jag inte, gillar inte namnet... men gjorde jag det så skulle jag kunna ha en Britta...

• lilla mej

nej for jag inte gillar det, men det ar val manga gammla namn nu sa hon kommer nog inte kanna sig udda.

• På drift

Jag tänker ju att det rimmar på fi**a, att ni inte tycker det är fint är en annan sak .

• emma enhörning

Ja det skulle jag!! Dock ville inte hennes pappa det... Han kommer från Finland och tyckte inte det lät som ett namn utan bara något som rimmade på fitta. Lite komiskt att det blev Ida istället! Kör på, Britta är jättefint!

• festia

Nej det skulle jag inte, av samma anledning som att jag inte skulle döpa min unge till Ulla.

• gryning2

Britta är väldigt fint, samma sak med Nora och Tora. Men jag skulle välja bort de namnen tyvärr på grund av att de rimmar så fult...

Mamma till H född 071017 och E född 110708
  • mie02

tycker det är jättefint, men synd att det rimma illa..

• Hoppfull84

ärligt så hade vi Britta som förslag till vår tös. det är ju ett jättefint nam , men valde bort det just på grund av att det är för rimvänligt.hade kanske varit okej om det hade rimmat på nåt gulligt med just britta-fi**a är ju inget positivt direkt. vi valde bort kajsa av samma anledning.

men man måste ju följa sin egen känsla på sånt där.

Svar på tråden Skulle ni döpa er lilla dotter till Britta?