• Anonym (stockholm)

problem

Jag har varit gift med min man i 10 år. Vi har 3 barn och vi älskar verkligen varandra.
    Men jag tänker dagligen på hur underbart det vore att kyssa, smeka och krama en annan kvinna.

Jag vet inte hur jag skall komma över detta och min man är av kloka sorten och anser att det är otrohet för mig att vara med en annan kvinna. (vissa män anser ju det vara ok) 

Kan ni ge mig era erfarenheter eller tankar?

Jag är 30 år gammal. 

• Svar på tråden problem
  • Binary

Oj ... otrohet definieras av förhållandet i sig, inte i vad samhället tycker. Så där har man tyvärr lite grann att arbeta med sin parter om. Jag är en av dom som är medveten om min partners dragning till kvinnor och anser att om hon vill ha sex med en kvinna så är det något hon vill ha som jag omöjligt kan ge, därav så är det ok. Med andra ord ser jag en annan kvinna som ett "komplement" och inte som en "konkurrent". Jag tror inte att min partners känslor för mig är mindre bara för att hon vill ha sex med en kvinna istället. Det skulle vara en helt annan sak om det var en annan man.

Jag är rädd att jag inte kan ge så pass mycket råd annat än att prata med din partner om saken, eftersom i grund och botten baseras alla bra relationer på en öppen kommunikation mellan båda parter.

sextankar.nu - En mans tankar om sex
Svar på tråden problem