• Mallin

Baconlindad kycklingfilé - vad kan man ha för sås till det?

Tänkte göra baconlindad kycklingfilé som är fylld med philadelphiaost ( vitlök & örter) och klyftpotatis.
    Men vad kan man ha för sås till??
    Vill helst slippa handla, så en så enkel sås som möjligt.

• Svar på tråden Baconlindad kycklingfilé - vad kan man ha för sås till det?
  • kate79

Min mormor bjöd på detta när vi var hemma hos henne, men då hade hon inte fyllning med vitlök och örter. Till detta hade hon svampsås.

• Bempa

Hihi, det åt jag igår, fast jag hade ingen fyllning i. Jag har currysås till, men jag är för lat för att göra den själv, så jag har ju alltid i skafferiet

• Mallin

Kanske ska skippa fyllningen då...så slipper jag tänka på att såsen ska passa till vitlökssmaken !

• Pirran

Sås på stekskyn, grädde, salt o. peppar och alldeles i slutet lägger du finhackad färsk gurka...du kan oxå hälla i en skvätt päroncider och då använda vindruvor..smaka bara av så det inte blir för sött!
    Gurkvarianten är supergod!!

• evasvea

ädelostsås funkar ALLTID till kyckling :)

• Tate

Jag brukar ha svampsås till det, men vill du göra något enklare så funkar det med en enkel sås med bara grädde och soja i också.

• Ptra

Jag ska oxå bjuda på kycklingfile imorgon, fylld med bacon och vitlök. Till detta ska jag ha klyftpotatis med lök och morötter. Till detta ska jag servera en kall.. väldigt enkel sås.. nämligen Tatziki. Det tror jag blir jätte gott.

Lycka till

• Mallin

Ja tsatsiki är ju GOTT, men ska jag ha det måste jag ju handla...hmm...

• Ptra

Annars så ta osten du ska ha til fyllning och smält den, blanda i matl.grädde eller cream fraich så har du gjort en enkel och god sås. =)

• Theorese

Varför inte använda philadelphiapsten till sås istället? Värm upp med lite matlagningsgrädde, tillsätt mer vitlök om du vill. Kan bli för mycket smaker med en sås till utöver bacon och fyllning i kycklingen.

• KJG

Det ska vi äta ikväll. Mums va gott!!!!
    Jag gör såsen av skyn från kycklingen o baconen o blandar det med grädde. Gott!! Du kan även lägga lite kantareller i!

• BellaKyckling

Idag åt vi stekt kycklingfile med kokt potatis o broccoli. Till det gjorde jag en supergod sås (om jag får säga det själv): fräs pressad vitlök i smör, rör i grönsaksbuljongpulver, lite dijonsenap, klippt persilja o dragon och sedan grädde/mjölk, redde med lite maizena!!! Kanske skulle den såsen passa till baconlindad kycklingfilé?! Mums blir alldeles hungrig nu *tassar ut i köket*

Svar på tråden Baconlindad kycklingfilé - vad kan man ha för sås till det?