• 8Glader8

Få till lockigt hår till Nyår???

Hejsan.
    Ska på nyårs fest imorrn och jag vill så jätte gärna ha lockigt men jag vet ju inte hur man gör.
    Är det någon som kan hjälpa mig steg för steg eller tippsa om någon bra internet sida som förklara hur man ska gå till väga!
    Tack på förhand.
    MvH

• Svar på tråden Få till lockigt hår till Nyår???
  • Kevlar

Jag brukar fixa lockar på min flicka.
    Jag använder plattång och de är helt suveränt.
    Har du någon?
    Lägga håret på spolar e ju lite krångligare om du inte har hjälp av nån.

• 8Glader8

Japp...jag har en platt tång!=) Kan man verkligen göra lockar med en plattång? Min är rätt bred också!=(

• Ptra

jag vill oxå få tips på hur man lätt fixar sig ett lockigt hår så jag hänger med här och hoppas att någon kommer med bra tips. =)

Vad fina vi ska bli!!

• Jenko

Hade du tänkt locka med tång eller med rullar?

Vilket som är det bra om du har i värmetålig mousse innan du börjar locka.
    Jag brukar använda läggningsvätska också innan jag börjar så att det blir mer stadga på lockarna.

Om du använder rullar så tänk på att börja i tid..det brukar kunna ta nån timme om inte mer innan håret är torrt.

Rullar:
    Ta en ganska tunn hårbit o lägg i mousse. Rulla upp håret på rullen och låt torka.
    Jag brukar börja längst fram mot ansiktet, men det gör man såklart som man vill med.
    Fortsätt tills hela håret är rullat.
    För att snabba på torkningen, använd hårtork. Avsluta med spray så det håller.

Tång:
    Ta en tunn slinga och lägg i mousse, börja locka uppifrån alltså nära hårbottnen - rulla upp håret på tången. Fortsätt så hela håret och avsluta med spray.

• unsan

sov med knorrar... tvinna håret så att det blir som bollar vid hårfästet. Fäst med gummisnoddar eller vad som.
    Gör detta när det är lite fuktigt, ha i mousse lr nåt som får håret att bli lockigt (kommer inte ihåg vad det heter) Sov med detta, eller gå så länge som möjligt... Det funkar...! Ju fler du gör desto lockigare hår...

• HelenN

Här kommer lite amatörtips!

Tvätta håret idag, använd inte balsam. Lägg i mousse innan det torkat.
    Har du långt hår kan du ju göra många små flätor över hela håret, då får du lite krusigare lockar (större flätor större lockar ). Dom kan du j i så fall göra innan håret torkat idag. Annars kan du ju använda antingen locktång eller lägga rullar i håret. För bättre effekt kan du ju spraya håret lite på varje hårtuss du lägger om rullarna. Själv kommer jag nog köra locktång imorgon, både på mej och dottern!

Lycka till och ha en trevlig Nyår!!!

• Kevlar

Japp,de går jättebra!
    Som Jenko förklarade tycker jag låter bra.
    Jag har visserligen ingen bred plattång,,,,kanske 4-5 cm så de e superenkelt
    och lockarna blir "fasta" sen kan man ju rufsa runt om man vill ha ännu mer volym och inte så tydliga lockar!

• 8Glader8

Jenko

Tack för tippsen...ska prova med spolarna=)
    Men blir håret inte lite väl flottigt om man ska ha moss i varje slinga man lägger upp på spolen?

• Jenko

Ja gör det
    Nej det blir inte flottigt av mousse, den torkar ju när håret torkar o blir mer stadga på lockarna.
    När du tagit ur rullarna kan du dra fingrarna genom håret så det blir mer naturliga lockar om du inte vill ha tok lockigt

Lycka till o Gott Nytt år

• Jenko

Mousse som skyddar håret mot värme är desstuom bra för håret när man använder locktång eller rullar o hårtork, sliter inte på håret så som det kan göra om man inte har det i.

• 8Glader8

Jenko
    Tack så jätte mycket...det blir säkert jätte bra=) Läntar tills jag kan prova imorrn.

Svar på tråden Få till lockigt hår till Nyår???