• elinnnnn

Sover på golvet!

Min dotter, född aug2010, sover på en madrass på golvet.
    En vuxenmadrass, 120 cm bred....

Men ändå varenda natt ser jag henne ligga på golvet utanför madrassen.
    Bär tillbaks henne men ändå så ligger hon utanför madrassen igen på morgonen...

Har ni några tips till mig för att få henne att röra på sig mindre när hon sover?

Eller kommer hon "lära" sig den hårda vägen när vi köper en säng till henne?
    Dvs hon kommer slå sig i sängkarmen och/eller ramla ur sängen.....

Är det bara vårat barn som är såhär otroligt rörlig när hon sover??????              

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 09:01
    har redan fått svar ang särskild stödbräda som man kan skjuta under madrassen. just nu lägger jag soffkuddar UNDER madrassen som hon ligger på fortfarande på golvet MEN sen efter att vi flyttat kommer vi köpa en säng till henne och en sån extra lång stödbräda, tack för alla svar

• Svar på tråden Sover på golvet!
  • flora1

Varför sover hon inte i en spjälsäng verkar mest logiskt fför mig iaf. Men stäng av med kuddar och täcken som en vall men barn rör sig

• elinnnnn
    flora1 skrev 2011-10-17 07:23:02 följande:
    Varför sover hon inte i en spjälsäng verkar mest logiskt fför mig iaf. Men stäng av med kuddar och täcken som en vall men barn rör sig

hon har hela tiden sovit bredvid mig, förut i våran säng men efter att hon ramlat ner därifrån så har jag sovit bredvid henne på en madrass i hennes rum. Jag har helammat henne i 9 månader även på natten därför har det varit lättare såhär, dessutom har jag struntat i att använda spjälsängen pga 2 anledningar.

1.Jag har ammat henne flera ggr på natten (helammade till 9 månader) och hon har då somnat vid bröstet och inte kunnat somna om utan det (hon har inte napp och har inte haft sen hon var 2 månader då hon använde den sporadiskt)

2.Jag fick ont i höfter rygg axlar när jag bär henne i och ur spjälsängen (har försökt efter avslutad amning då hon har kunnat somna utan bröst)

Och jo, jag gör en barriär av kuddar och ihoprullade täcken men hon kryper/rullar över dem i sömnen...       
  • La Lola

Kan du inte köpa en lös variant av stödbräda då?
    Finns ju såna som man stoppar in under madrassen.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • elinnnnn
    La Lola skrev 2011-10-17 08:05:46 följande:
    Kan du inte köpa en lös variant av stödbräda då?
    Finns ju såna som man stoppar in under madrassen.

Det har jag aldrig hört talas om! :)

Vet du vart man kan köpa en sån?

Länka gärna.

• La Lola
    elinnnnn skrev 2011-10-17 08:07:11 följande:
    Det har jag aldrig hört talas om! :)

Vet du vart man kan köpa en sån?

Länka gärna.

Jag försöker hitta modellen på nätet.....
  • La Lola
    elinnnnn skrev 2011-10-17 08:16:55 följande:
    tack!!!!!

Ska se om vi hittar någon sån här i stan
    Så lite så.

Hoppas du får tag på en och att det funkar.
  • Leiben

jag undrar om det här med stödbräda. min kille sätter sig ju upp och bara ramlar åt vilket håll som helst i sömnen tjong. Skulle vara rädd att han liksom skulle falla med ansiktet eller kroppen brädan liksom. på brädkanten. Kan det vara så?

• elinnnnn
    Leiben skrev 2011-10-17 09:56:11 följande:
    jag undrar om det här med stödbräda. min kille sätter sig ju upp och bara ramlar åt vilket håll som helst i sömnen tjong. Skulle vara rädd att han liksom skulle falla med ansiktet eller kroppen på brädan liksom. på brädkanten. Kan det vara så?

kan ju hända...något man kanske kan göra är att vika ett täcke ett par gånger och liksom hänga över stödbrädan
  • Dixie

jag har lagt kuddar under bäddmadrassen till mina barn, på så sätt har de inte ramlat ur - att få din dotter att röra sig mindre är nog omöjligt!

• Zäta

Amelia ramlade ur sin säng nästan varje natt när hon var ca två år.
    Detta trots bräda på sängen.
     Antar att det var en period bara... hon fick sova på madrass ett tag och nu är det bra :)

• elinnnnn
    Dixie skrev 2011-10-17 13:55:16 följande:
    jag har lagt kuddar under bäddmadrassen till mina barn, på så sätt har de inte ramlat ur - att få din dotter att röra sig mindre är nog omöjligt!
    jo jag har gjort detsamma-. kuddar under madrassen hon ligger på så nu ligger hon typ i en grop (fast just där hon sover är det plant)
    2 nätter har gått och hon har inte rullat av en enda gång :D
    Zäta skrev 2011-10-17 13:57:42 följande:
    Amelia ramlade ur sin säng nästan varje natt när hon var ca två år.
    Detta trots bräda på sängen.
     Antar att det var en period bara... hon fick sova på madrass ett tag och nu är det bra :)
    samma här, madrass som gäller tills vidare iallafall. vi ska flytta om ett par månader och känner att det är rätt onödigt att köpa en säng till henne innan dess.
    MajaVira skrev 2011-10-17 14:01:35 följande:
    De finns bl.a. på Babyproffsen och är inte alltför dyra;

www.blocket.se/malmo/BabySleep_trill_ej_ur_sa...
    tack! ska absolut kolla en sån sen när vi köpt säng till henne

• elinnnnn
    eliten skrev 2011-10-19 08:26:22 följande:
    Som sagt en stödbräda, finns även på Barnens hus.

okej tack har redan fått svar.
  • La Lola
    Mamman02 skrev 2011-10-19 09:01:41 följande:
    Finns stödbräda på Ikea också.
    Som man inte behöver skruva fast?
  • Leiben

fattar inte hur det funkar med att bara sätta kuddar under madrassen. min kille sätter ju sig upp och bara ramlar åt nåt håll. är era barn stilla på natten?

• elinnnnn
    Leiben skrev 2011-10-19 09:48:42 följande:
    fattar inte hur det funkar med att bara sätta kuddar under madrassen. min kille sätter ju sig upp och bara ramlar åt nåt håll. är era barn stilla på natten?

verkligen inte still men även om hon sätter sig upp och tippar på sidan så är där en barriär av madrass (pga kuddarna undertill) vilket gör att hon trillar tillbaks till hennes "grop"
Svar på tråden Sover på golvet!