• Anonym (TS)

Ni som provat sjukhusdieten!

har ni några tips till mej?

jag startade idag, har ätit soppan 1gång till frukost o ska nu försöka få i mej lunch... tycker den är för jäkla äcklig

• Svar på tråden Ni som provat sjukhusdieten!
  • Anonym (Jack)

Ja, ät efter en diet som har GOD mat! Obestämd

• kamomillmilla

Blunda och svälj fort? Flört

Nej tyvärr TS, försökte också börja äta det där en gång men bara lukten fick mig att hulka.

William 2011-02-08
  • Anonym

Vad är "Sjukhus-dieten" för en diet?

Jag jobbar på sjukhus och vi ser till så att patienterna får i sig näringsrik mat..som är god!

• Anonym (TS)
    kamomillmilla skrev 2011-10-17 11:56:05 följande:
    Blunda och svälj fort? Flört

Nej tyvärr TS, försökte också börja äta det där en gång men bara lukten fick mig att hulka.
    hahha!
    ja, får nog bli nåt sånt

min kompis körde denna som en kickstart innan viktklubbm hon gick ner ca 5kg, gick upp 1 när hon börjad epå Viktklubb så det är ju helt klart sporrande..

fast hon gillade soppan så hon fattar inte alls vad jag pratar om
  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2011-10-17 11:58:21 följande:
    Vad är "Sjukhus-dieten" för en diet?

Jag jobbar på sjukhus och vi ser till så att patienterna får i sig näringsrik mat..som är god!

den har inget med sjukhus att göra egentligen, bara heter så.. varför vet jag inte, är inte jag som namngett den..

googla få¨r du se!
  • Anonym

Det finns liksom ingen sådan diet, den kallas så för att man tror att det går till så på sjukhus, men som ovan skriver... så skulle man aldrig få göra så på sjukhus, kanske om man fick dropp, så man inte tuppar av.

Inte ett hälsosamt sätt att gå ner i vikt på, därför används inte dieten, och det enda man hittar på google är i olika forum där folk prövar på!  

• Anonym (TS)
    Anonym skrev 2011-10-17 12:08:27 följande:
    Det finns liksom ingen sådan diet, den kallas så för att man tror att det går till så på sjukhus, men som ovan skriver... så skulle man aldrig få göra så på sjukhus, kanske om man fick dropp, så man inte tuppar av.

Inte ett hälsosamt sätt att gå ner i vikt på, därför används inte dieten, och det enda man hittar på google är i olika forum där folk prövar på!  
    men jag vet väl att den inte har med sjukhus att göra, men nu kallas den ju så!? är ju knappast jag som kommit på namnet...
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2011-10-17 12:13:53 följande:
    men jag vet väl att den inte har med sjukhus att göra, men nu kallas den ju så!? är ju knappast jag som kommit på namnet...
    Nej, men du har gått på idén...
  • Anonym (hm)

vet inte sjukhusdieten är lika med pulverdiet??

för pulverdieter används för att behandla patienter inför en gastric by pass operation.. de måste gå ner 10% av sin totala vikt innan de får genomgå operationen. 

jag dricker pulverdiet nu.
    är inne på min 2a vecka, trots fusk i helgen så har jag gått ner 3,1kg nu.
    har ca 25kg's övervikt! pust...

• Anonym (TS)
    Anonym (hm) skrev 2011-10-17 12:21:09 följande:

för pulverdieter används för att behandla patienter inför en gastric by pass operation.. de måste gå ner 10% av sin totala vikt innan de får genomgå operationen. 

såhär ser den ut..

SOPPAN!

2 brk tomater ( krossade eller passerade)
    3 stora purjolökar eller en stor gul lök
    2 kyckling-höns eller kött buljong tärningar
    1 pkt nudlar (Mr Lee´s nudlar)
    1 stång selleri
    2 brk gröna bönor eller frysta bönor
    2 gröna paprikor
    0,8 kg morötter

krydda detta som du vill med vitlök, salt, peppar persilja osv.
    skär grönsakerna i små bitar ha i katrull, häll i tomaterna och de andra grönsakerna. häll på vatten så det täcker allt. koka tills grönsakerna är möra.
    man kan koka dubbel sats och frysa in så man har om det inte skulle räcka hela veckan.

denna soppa kan ätas hela veckan (när du är hungrig). ät så mycket du vill, det är inga extra kalorier. ju mer du äter av soppan destu mer går du ner i vikt. ät den till frukost , lunch och middag.

det du ska dricka är vatten,vatten och vatten INTE bubbel vatten. du kan dricka kaffe och te men då utan mjölk o socker förståss..

DAG 1: ät alla slags frukter UTOM BANAN. melon är perfekt lite kalorier. ät bara frukt o soppa idag.

DAG 1 : bara grönsaker och soppa idag. råa,kokta eller burkgrönsaker. ät gärna gröna bladgrönsaker som spenat grönsallat osv.. INTE MAJS ÄRTOR ELLER BÖNOR. till middag kan du äta en bakad potatis med kryddsmör.INGEN FRUKT IDAG.

DAG 3: ät så mycket soppa,frukt och grönsaker du vill idag. efter idag ska du ha gått ner MINST 2 kg.

DAG 4: idag är det bananer och lättmjölk som gäller. ätminst 3 bananer och drick mycket mjölk. kroppen behöver protein och kalcium. kom ihåg att äta soppa åxå. efter idag ska du märka mindre sug efter sötsaker.

DAg 5 : biff och tomater. du kan äta mellan 200-560 gramm biff och tomater idag . ät soppa minst en gång.

DAG 6: ät så mycket biff och grönsaker du vill idag, ingen potatis. ät soppa också.

DAG 7: brunt ris (råris). drick juice utan socker. ät grönsaker och så mycket soppa du vill förstås. ma kan blanda ris och grönsaker om man vill.
  • Anonym

Ja precis, det stämmer att dom ska gå ner en viss mängd innan operation. Men fortfarande under kontrollerade former med små portioner.. jag jobbar med att ta hand om GBP-patienter både innan och efter operation, det är väldans itressant faktiskt :)

• Anonym (TS)

duktig du är!
    jag har testat pulver men jag måste få äta/tugga

jag har ungerfär lika mkt att gå ner.. 
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2011-10-17 11:51:59 följande:
    har ni några tips till mej?

jag startade idag, har ätit soppan 1gång till frukost o ska nu försöka få i mej lunch... tycker den är för jäkla äcklig

ät en annan soppa?

Jag brukar dricka drickbuljong, det är förjävla gott! 
  • Anonym (Jack)
    Anonym (TS) skrev 2011-10-17 12:25:20 följande:
    denna soppa kan ätas hela veckan (när du är hungrig). ät så mycket du vill, det är inga extra kalorier. ju mer du äter av soppan destu mer går du ner i vikt. ät den till frukost , lunch och middag.
    Skitsnack...
    Vadå inga extra kalorier? Jag håller med om att det inte är särskilt kalori-rika ingredienser, men det är ju fortfarande fler kalorier ju mer man äter!
  • Anonym

Ts mitt råd skit i soppan och kör cambridge man måste inte tugga bara man ger sig fan på att man inte behöver det

• Anonym

Jag körde den dieten, stod ut i en vecka o gick ner tre kg. O den enda anledningen till viktnedgången var just att soppan smakade skit rent ut sagt o jag åt ytterst lite pga det. Gissar att det är så den ska fungera. Blä!

Sen började jag med tallriksmodellen, två av dom tappade kilona kom tillbaka fortare än kvickt. Men idag, 8 veckor senare så har jag totalt gått ner 5 kg. O då äter jag god mat! =)

Svar på tråden Ni som provat sjukhusdieten!