• Anonym

Ni UTAN utbildning! Vad jobbar ni med och hur gamla är ni?

Jag är bara nyfiken!!! Och så kanske jag behöver tips på var man kan jobba på för olika ställen då jag inte har utbildning och inte vill plugga just nu. Jag är 27 och jobbar som personlig assistent! :)

• Svar på tråden Ni UTAN utbildning! Vad jobbar ni med och hur gamla är ni?
  • Anonym (Lena)

Jag arbetade tidigare som personlig assistent, då hade jag en del kollegor som var helt outbildade - de hade endast läst omvårdnadsprogrammet på gymnasiet. Nu har jag skaffat mig en utbildning och är inte PA längre Eftersom du redan arbetar som PA var det kanske inte riktigt det tipset du var ute efter, men andra outbildade jag känner arbetar t ex på Konsum, hemtjänsten, callcenter etc.

• SilverEmma

Jag är 29 och jobbar som svetsare via ett bemanningsföretag. Blev upplärd på företaget.

• Anonym (UllaBella)

Tja, beror på var du drar gränsen för vad du kallar utbildning...? Men jag har gått en 2-årig linje på gymnasiet och sedan jobbat med div administration. Idag är jag i 40-års åldern och jobbar som administratör/sekreterare inom "akademin"/universitetsvärlden. Skulle kunna jämföras ungefär med VD-sekreterare inom näringslivet.

• Alle

Är idag egen företagare som fotograf och konsult, har tidigare jobbat som ekonomiassistent i många, har lärt mig på mina arbetplatser. Som fotograf är jag självlärd. 
    Konsultar inom det som jag tidigare jobbade med - samordning och administration inom fastighetsdriftområdet. Också självlärd inom företaget där.  

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Alle

Jag har gått på gymnasiet men har ingen avslutad utbildning. 

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Anonym (jag)

Jag jobbar som platschef inom restaurangbranchen. Är 24 år.
    Har ingen utbildning, inte gått gymnasiet ens.

• Anonym

Jaha! Så jag skulle ju faktiskt kunna få en direkt utbildning via företaget!? (tänkte på svetsaren) Vilka fler arbetsplatser har det så? Jag som har låst fast mig vid att jag måste måste måste läsa på universitet för att få ett jobb...! Jag läser gärna fler svar!! :)

• knäckehäxa

jag är 23.
    har nyss börjar jobba som personlig assistent och ledsagare/avlösare
    jag har gått gymnasiet och komvux men har inget giltigt betyg än

• SilverEmma
    Anonym skrev 2011-10-17 19:45:20 följande:
    Jaha! Så jag skulle ju faktiskt kunna få en direkt utbildning via företaget!? (tänkte på svetsaren) Vilka fler arbetsplatser har det så? Jag som har låst fast mig vid att jag måste måste måste läsa på universitet för att få ett jobb...! Jag läser gärna fler svar!! :)

Vill bara förtydliga att jag inte räknas som utbildad svetsare. Jag har fått lära mig det jag behöver kunna, sköta en punktsvets, en robotsvets och handsvetsning.
    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • Neria

Jag har gymnasieutbildning och  jag jobbar på systembolaget som säljare.
    Jag har även jobbat inom Ica och telefonförsäljare

• Anonym

jag jobbar statligt, har gått gymnasiet men ej högskolebehörig, har arbetat mig uppåt sen 15 års ålder, är nu 22.

• Anonym

Jag är 29, arbetar som administratör. Har arbetat inom reception och kundtjänst (utan utbildning)

Men inom hantveraryrkena kan man väl gå lärling? Vet inte hur det funkar dock. Målare, rörmokare, svetsare, snickare osv.

• Anonym

31 år och jobbar som mäklarassistent. Ingen högskoleutbildning. Blev upplärd på jobbet.

Svar på tråden Ni UTAN utbildning! Vad jobbar ni med och hur gamla är ni?