• Anonym

Ni UTAN utbildning! Vad jobbar ni med och hur gamla är ni?

Jag är bara nyfiken!!! Och så kanske jag behöver tips på var man kan jobba på för olika ställen då jag inte har utbildning och inte vill plugga just nu. Jag är 27 och jobbar som personlig assistent! :)

• Svar på tråden Ni UTAN utbildning! Vad jobbar ni med och hur gamla är ni?
  • Anonym (Lena)

Jag arbetade tidigare som personlig assistent, då hade jag en del kollegor som var helt outbildade - de hade endast läst omvårdnadsprogrammet på gymnasiet. Nu har jag skaffat mig en utbildning och är inte PA längre Eftersom du redan arbetar som PA var det kanske inte riktigt det tipset du var ute efter, men andra outbildade jag känner arbetar t ex på Konsum, hemtjänsten, callcenter etc.

• SilverEmma

Jag är 29 och jobbar som svetsare via ett bemanningsföretag. Blev upplärd på företaget.

• Anonym (UllaBella)

Tja, beror på var du drar gränsen för vad du kallar utbildning...? Men jag har gått en 2-årig linje på gymnasiet och sedan jobbat med div administration. Idag är jag i 40-års åldern och jobbar som administratör/sekreterare inom "akademin"/universitetsvärlden. Skulle kunna jämföras ungefär med VD-sekreterare inom näringslivet.

• Alle

Är idag egen företagare som fotograf och konsult, har tidigare jobbat som ekonomiassistent i många, har lärt mig på mina arbetplatser. Som fotograf är jag självlärd. 
    Konsultar inom det som jag tidigare jobbade med - samordning och administration inom fastighetsdriftområdet. Också självlärd inom företaget där.  

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Alle

Jag har gått på gymnasiet men har ingen avslutad utbildning. 

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Anonym (jag)

Jag jobbar som platschef inom restaurangbranchen. Är 24 år.
    Har ingen utbildning, inte gått gymnasiet ens.

• Anonym