• alexander2011

första mensen efter förlossningen, mensvärk en vecka??

har fått mens sen en vecka tillbaka, första efter förlossningen och vi försöker bli gravida men jag har ont i höger äggstock emellanåt sen en tid och mensvärk av och till o konstant nu de senaste två dagarna. min mens har varit sparsam hela tiden, stundvis lite mer men har klarat mig med tunna bindor/trosskydd. varför är det såhär. fler som har haft såhär? Vi försöker bli gravida igen men kan knappast vara det nu?eller?                              

• Svar på tråden första mensen efter förlossningen, mensvärk en vecka??
  • Fridaa87

Jag hade lite problem innan mensen kom efter min andra förlossning... första barnet var planerat snitt och jag fick mens igen regelbunden på en gång 10 veckor efter snittet... andra barnet tog det nästan 13 månader innan det kom tillbaka.. hon hann fylla 1 år innan den kom iaf..  hade mensvärk ca 5 veckor konstant innan och kändes hela tiden som jag skulle ha ägglossning och min livmoder var öm /gjorde ont och man tröck lite mot den.... sförsta mensen var helt som vanligt... andra kom på beräknat datum men jag hade mycket mensvärk och blödde jättemycket då.., nästa mens kom 4 dagar tidigare än vanligt och den höll i sig 6 dagar och blödde normalt... sen var jag gravid igen som slutade med missfall och skrapning för 2,5 veckor sen efter 3 veckor med blödningar fram och tillbaka... verkar som det kan va lite "krångel" efter en vaginal förlossning innan allt är återställt..

• alexander2011
    Fridaa87 skrev 2011-10-29 10:20:48 följande:
    Jag hade lite problem innan mensen kom efter min andra förlossning... första barnet var planerat snitt och jag fick mens igen regelbunden på en gång 10 veckor efter snittet... andra barnet tog det nästan 13 månader innan det kom tillbaka.. hon hann fylla 1 år innan den kom iaf..  hade mensvärk ca 5 veckor konstant innan och kändes hela tiden som jag skulle ha ägglossning och min livmoder var öm /gjorde ont och man tröck lite mot den.... sförsta mensen var helt som vanligt... andra kom på beräknat datum men jag hade mycket mensvärk och blödde jättemycket då.., nästa mens kom 4 dagar tidigare än vanligt och den höll i sig 6 dagar och blödde normalt... sen var jag gravid igen som slutade med missfall och skrapning för 2,5 veckor sen efter 3 veckor med blödningar fram och tillbaka... verkar som det kan va lite "krångel" efter en vaginal förlossning innan allt är återställt..

ja jag har förtått detta o e lite fudnersam hur nästa kommer bli. nu hade jag mens i 2 veckor innan det gav sig. som tur ganska sparsam o några dagar lite mer. har pratat med en del o tydligen är detta ganska vanligt
  • Fridaa87

ja det kan tydligen ta någon månad innan mensen blir regelbunden igen..  när hade du nu din senaste mens? vänta och se om den kommer snart... dröjer det kanske du ska ta ett etst och om det är neg. så kommer säkert nästa mens rätt snart..

• alexander2011
    Fridaa87 skrev 2011-10-31 21:31:40 följande:
    ja det kan tydligen ta någon månad innan mensen blir regelbunden igen..  när hade du nu din senaste mens? vänta och se om den kommer snart... dröjer det kanske du ska ta ett etst och om det är neg. så kommer säkert nästa mens rätt snart..

nästa ska jag inte ha förens 8-10 nån gång...hoppas sj på att testet inte e negativt men det återstår o se
  • Fridaa87

Då är det inte länge kvar, om du inte fått mensen kring 12-15 skulle jag testat :)

• alexander2011
    Fridaa87 skrev 2011-11-01 07:10:26 följande:
    Då är det inte länge kvar, om du inte fått mensen kring 12-15 skulle jag testat :)
    ska försökana hålla händerna från testerna
Svar på tråden första mensen efter förlossningen, mensvärk en vecka??