• Jojjjoo

    Välja MVC Stockholm?!

    Hej!

    Sitter just nu och googlar runt på MVC i stockholm för inskrivning.
    Jag bor strax söder om stan och funderar nu på Barnmorskorna Gullmarsplan eller Mama Mia Söder.
    Någon som har erfarenhet kring dessa? (BM Gullmarsplan hette tidigare BM Dalen men har flyttat).

    Eller någon som har tips på någon annan BM i Stockholm?
    Jag tycker det är så svårt att välja. Jag var på Mama Mia när jag tog ut min spiral, men den BM jag träffade då var ganska otrevlig, säkert bara en dålig dag, men det gjorde mej ändå osäker på om jag ville välja dem.

  • Svar på tråden Välja MVC Stockholm?!
  • Delphin80

    Hej

    Jag har gått på Mama Mia på söder flyttade dit mitt i min graviditet då min oro för förlossning inte bemöttes på allvar på en annan BVC södra Stockholm: mådde skit läkare behandlade mig som en tre årign fast jag hade kunskap i det jag pratade om.

    Så efter mitt möte där så ringde jag till Mamma Mia och det var det bästa jag hade gjort. trivsdes jättebra  hon som jag hade var jättesnäll och trevlig men även duktig.

    Så jag tänker absolut går tillbaka dit nästa gång också.

    Lycka till.

  • Pumpkin

    Jag valde Mama Mia Söder trots att jag bodde i Södertälje och det var det bästa jag kunde ha gjort! Blev superbra bemött och togs verkligen på allvar de gånger jag (eller min man) oroade mig.

  • Jojjjoo

    Åh vad bra det låter!

    Ja, jag får väl ringa dit för inskrivning då :).
    Det känns som mama mia bör vara bra, mitt förra besök fick mej dock lite osäker, men det är väl lika bra att skriva in sej där och sedan får man väl byta om man inte blir nöjd!

  • Pumpkin

    Jag tror du blir nöjd Min barnmorska hette Hanna Falk och var verkligen världens mysigaste kvinna. Önskar jag kunde få henne nästa graviditet också, men det är lite långt att åka 80 mil enkel väg för varje kontroll

  • tidelo

    Hej!

    Jag sitter också och googlar runt efter MVC i Stockholm, hade ingen aning om att man kunde välja. Tydligen så spelar den roll vilken MVC man gått hos när det kommer till vilket BB man hamnar på. Jag bor på söder, någon som har råd och tips om MVC och BB?

     

  • Jen08

    Barnmorskorna Gamla Stan gick jag hos när jag väntade dottern, jättegulliga , inte snåla med Ultraljud och mycket kompetenta, är kopplade till BB Stockholm om man vill föda där, man får självklart föda vart man vill men tror du blir garanterad plats om du går via dom. Mycket stor kunskap om förlossningen (många BM's jobbar bara med blivande mammor) och iallafall den BM jag hade jobbade både i Gamla Stan och som BM på DS så hon kom å hälsade på oss när tösen var född:)

  • Anneflisan

    Hej!

    Jag hade också Hanna Falk på Mama Mia Söder, precis som Pumpkin, när jag väntade dottern. Fick först en annan bm men kände inte att kemin funkade och det bytet va det bästa jag gjort!! Hade massor i bagaget sen tidigare och hon såg till att jag fick träffa massa bra personer och läkare för att få till det så bra som möjligt.

    OM jag skulle bli gravid igen skulle jag gärna ha henne igen, men så ser inte planerna ut nu.

  • As mamma

    Mama Mia Söder är skitbra!! :D Jag är jättenöjd.

  • tidelo

    Ok, Mama Mia Söder eller Gamla Stan låter bra. Var vill man föda då? Många verkar föredra BB Stockholm, vad är bättre där än BB Södra? 

  • Johan70
    tidelo skrev 2011-10-29 22:40:01 följande:

    Hej!

    Jag sitter också och googlar runt efter MVC i Stockholm, hade ingen aning om att man kunde välja. Tydligen så spelar den roll vilken MVC man gått hos när det kommer till vilket BB man hamnar på. Jag bor på söder, någon som har råd och tips om MVC och BB?

     


    Varför skulle det spela roll? Har man inte valfrihet där? Jag trodde att vårdvalet gjorde att man kunde välja BB oavsett vilket MVC man har.
Svar på tråden Välja MVC Stockholm?!