Hur charmar man en intressant kollega?
Jag började på ett nytt jobb för två månader sedan och fick först träffa de närmsta kollegorna och sedan undan för undan medarbetare som jobbar på andra avdelningar. En dag står HAN där framför mig och presenterar sig och mitt hjärta hoppade över ett slag. Det låter kanske fånigt av en 28 årig kvinna men det kändes som att min själ sa "Där är du ju, jag har letat efter dig".
Det visade sig så lyckosamt att min närmsta kollega är bästa vän med den här killen så genom försiktigt luskande har jag fått veta en del och vi verkar ha massor gemensamt utöver den här omedelbara attraktionen (från min sida iaf). Tyvärr har jag också fått veta att han nyligen skaffade flickvän men att hon i samma veva flyttade 50 mil bort för att plugga och enligt min närmsta kollega så är det inte bra mellan dem.
Nu till saken: Hur charmar man en kille som också jobbar på samma jobb som en själv? Eftersom vi jobbar på olika avdelningar ses vi bara på fredagsfikat och då i sällskap med 20 andra pers...
SJÄLVKLART skulle jag inte ta några initiativ så länge som han har tjej men det verkar redan vara på upphällningen.
Ibland får jag känslan av att han är lite intresserad men man vet ju inte om man inbillar sig det bara för att man VILL att det ska vara så. Men t ex: Nästan varje gång som jag vågar titta på honom så tittar han på mig och när han ser att jag tittar vänder han snabbt bort blicken. Dessutom sätter han sig alltid jämte mig i soffan på fikat (dock utan att säga något mer än hej) trots att det är en enorm hörnsoffa med massor av plats även i soffor runtomkring. Det är ungefär det jag har att komma med än så länge.
Vad tror ni, är han kanske lite intresserad? och hur går jag isf till väga? Jag är urdålig på att ragga och blir bara tyst och blyg när jag försöker... Jättetacksam för tankar, åsikter och spekulationer!!!